|
|
|
|---|---|
|
Det blir som en grå äcklig hinna på insidan av rutorna hela tiden. Tvättar rutorna å efter ca 1 vecka är det samma sak, helt grå flammiga på insidan. Någon som har samma problem? Hur blir man av med skiten? //Ticco www.ticco.com | |
|
Kolla att kupeluftfiltret är bytt, att värmepaketet inte läcker glykol samt den här varianten, med t-röd i. Länk Mvh Asken |
|
|
Kupefilter har jag inget (318is -90) tror jag iaf. Värmepaketet läcker inte, försvinner inget vatten. Varianten med t-röd, kan man förebygga med den eller är det i rent rengörningssyfte? Det jag misstänker är min öppna vevhusventilation. //Ticco www.ticco.com |
|
|
T.röden tar bara bort sådant som rökhinna, rejält smuts mm. Om vevhusventilationen ser till att det kommer tex oljedimma in i bilen(gissning) så hjälper ingen puts i världen. Känn på hinnan eller torka med ett vitt papper. Är den fet, olja eller mer svartgrå, asfalt och vägdamm? Putsa enligt enxemplet och sätt tillbaka vevhusventilationen till orginal och prova... try and see:) Asken |
|
|
Danke. //Ticco www.ticco.com |
|
|
"Om vevhusventilationen ser till att det kommer tex oljedimma in i bilen(gissning) så hjälper ingen puts i världen" Vad är felet då?? Har kanske de på min bil.... |
|
| ska man kanske bara kolla så att de inte är tätt någonstans i slangen från vevhuset? | |
|
Läs en gång till. "Det jag misstänker är min öppna vevhusventilation" //Ticco www.ticco.com |
|
| aha, hehe... bommade det... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.