|
|
|
|---|---|
| Jag har en E46 -00 som gått 8000 mil. Efter ett antal mil med skrammel från framdörrarna har BMW nu bytt båda fönsterhissarna! Detta skall ha uppstått pga att E46 sedan inte är tillräckligt vridstyv och är ett ganska vanligt problem. Fler som har haft samma problem? Dessutom är redan hjullagret slut höger fram. Har skadat mitt förtroende för BMW som kvalitetsbil. | |
|
Trasiga fönsterhissar pga otillräcklig vridstyvhet. Låter ju troligt..... -------------------------------------------- Länk |
|
| Har exakt samma problem, och har skrivit till BMW Sverige för att försöka få rätsida på det. Djävligt irriterande. Har fått alla möjliga tips om att smörja lister och så, och ibland har det hjälp en stund, och jag hade t.o.m. bilen inne på verkstad för att få det avhjälpt, men de hade aldrig hört talas om nåt liknande. Sedan fick jag ett bra pris på besöket (justering rutram m.m.) men ingen garanti för att felet inte skulle dyka upp igen, vilket det naturligtvis gjorde. Min sista BMW innan japanerna tagit över tillverkningen, den saken är klar. | |
|
Hjälpte operationen? Vad kostade kalaset? Har idag pratat med ett snille på BMW Sverige om saken, och fick inte ut ett vettigt ord av honom, annat än att nybilsgarantin gått ut, så det verkar bli ett andra verkstadsbesök för att åtgärda skramlet. |
|
| man har 12 månaders nybilsgranti + ytterligare 12 månader eftersom bmw tillämpar konsumentköplagen som säger det. | |
| Det kan du ju tro tills det händer nåt med bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.