AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
547

Undrar om Kostnader och annat på byte av motor m.m

The_Skygazer
Hej alla. Är en glad ny ägare av min första BMW. EN E39 528. Helt underbar bil. Min fråga är, hur dyrt det är att byta motor på en sådan bil om något riktigt allvarligt skulle hända. En beg motor alltså. Har hittat flera på nätet, men vet inte vilket pris de skall ligga på. Sedan, kan man sätta in någon annan sorts motor om man byter, EX 540/530 eller något kul? Undrar eftersom jag har haft otyr med min senaste bil där Automatlådan pajade och det finnns inga beg reservdelar till den och en ny kostar 70,000 kr. Någon som vet får gärna berätta.

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Att köpa bil och sedan oroa sig för att motorn ska rasa är nog inte helt optimalt, det är dyrt att byta motor på vilken bil som helst!
Det börjar finnas ganska gott om skrotade e39 i både sverige/tyskland så att hitta en utbytesmaskin till rätt pris är nog inga problem, pris vågar jag inte gissa på. Det du kanske skulle kunna byta till om det skulle krisa sig helt är en 520/523 motor, att sätta i en v8 (535/540) i din bil är nog inte att rekomendera eftersom det då är "lite" mer som ska åtgärdas.

Vad hade du för bil som det kostade 70' att fixa en automatlåda på??
The_Skygazer
En Toyota Camry -92. Totalt sjukt pris. Försöker hitta någon som vill renovera lådan, men har bara hittat en som vill göra det om jag själv kommer dit med lådan, utan bil alltså...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.