|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett problem, när jag höll på att dammsuga bilen sist var jag lite oförsiktig och fick en repa i ädelträpanelen på mittkonsollen. Jag svor som en borstbindare och höll på att lyncha mig själv men måste nu acceptera fakta, min i övrigt prickfria inredning är nu prydd av en 5cm lång repa.. Nu till frågan.. hur gör jag på bästa sätt för att polera bort detta? repan är inte så djup utan verkar bara sitta i klarlacken.. Tacksam för svar! Bug _______________________________________________ Länk | |
|
Bandslip och rasp, du får då Orginal Individual Barkstyle:DD Prova lite möbelpolish det har jag använt ngåon gång med hyfsat resultat. Gick dock och irriterade mig på det i en månad sen blev det en ny träbit..... Asken |
|
|
som Asken säger möbel polish eller ny trä bit, men som gammal fd träbåt bohem skall du få tipset på hur man gör det hela riktigt grundligt ( eller om du skall köpa RR nån dag...): Ta bort ALL gammal lack ( skrapa/slipa) Slipa,slipa,slipa och slipa en ännu finare Olja ( alt. international intertox ger den "rätta" mörka ytan) Späd ut fernissan ca 50% med lacknafta/thinner lägg på 2-3 tunna lager slipa med fin stål ull ( EJ svinto!!) lägg på 3 lager outspädd fernissa slipa med fin stål ull ( EJ svinto!!) ägg på 3 lager outspädd fernissa slipa med fin stål ull ( EJ svinto!!) ägg på 3 lager outspädd fernissa slipa med fin stål ull ( EJ svinto!!) Späd ut fernissan ca 50% med lacknafta/thinner lägg på 2-3 tunna lager gnugga upp rejält med t.ex möbel polish klart ! |
|
| oj trilla bort några L där tror jag.. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Puussst=köp nytt:)) MVH Hasso |
|
Nåja, det får väl bli lite möbelpolish först då så får vi se.. Gasar-Magnus tips blev så jobbigt bara att läsa om alla steg att jag nog undviker den lösningen ;) tack för svaren iaf! Bug _______________________________________________ Länk |
|
|
Ja Gasar-Magnus sätt är verkar vara minst sagt ansträngt ;) Tror också på möbelpolish. Eventuellt om repan är lite fetare men det tror jag inte så kanske man skulle ha något mer ifyllande. |
|
|
Jag sa ju att det var överkurs för träbåtsbohemer!! ( alt. MB -åkande pensionärer med mycket fritid ) Även jag hade satsat på ny trä bit om inte möbel polishen hjälper |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
GM:Tack för den passningen inom parentes :))Vänta du slyngel:D MVH Hasso |
Tigerr |
Hasso.. :D Jag har nog kört VÄRLDENS roligaste bil nu! En MB-190D, slöare bil får man leta ett bra tag efter! När motorn var kall så var det full gas på ettan, full gas på tvåan, full gas på trean full gas på fyran.. SEN var man uppe i 50!!! Skamligt..:P Tigerr |
| min MB 220D ´72 med 50000 mil på mätaren var inte för pigg heller..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.