|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
I lördags mellan 18.00 och 21.45 så utsattes min bil för omfattande skadegörelse. Efter nogrannare kontroll nu på förmiddagen så kom jag fram till följande skador: * Höger sidofönster bak - märken efter sten, typ som ett större stenskott * Höger sidofönster fram - helt krossat * Motorhuv - 4st bucklor samt lackskador * Höger framskärm - 2st bucklor samt lackskador * Vänster framskärm - 1st buckla samt lackskada * Höger framdörr - lackskador * Vänster bakdörr - lckskador samt buckla * Vänster hörn baklucka - lackskada * Växelväljare - skadad av sten * Damask växelväljare - skadad av sten * Träinlägg intrumentpanel - repa * Glas i precis HELA bilen Varför gör folk så här....jag förstår inte. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt | |
|
Suuuck. Lider verkligen med dig. Varför gör "folk" så? Avundjuka, i kombination av gängbildning och för mycket alkohol kanske är en del av förklaringen. Eller avsaknaden av lobotomi på vissa sjuka individer. Hoppas du får ordning på sakerna. Robban |
|
|
Oj Oj f-n vad arg man blir...Varför dem gör detta är säkerligen en kombination av idioti,alkohol,droger osv...I sådana ögonblick har man bara lust att göra processen kort...Hoppas att du får bilen i ursprungsskicket till slut utan att det blir för långdraget.. Din BMW är/var bland dem snyggaste jag sett iaf...återigen hoppas det ordnar sig till det bästa. Mvh Janne. |
|
|
Lider med dig. Hoppas att allt löser sig. /Kristian |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan det vara det där med blixtlåset el icke klockren bilförsäljning som du inte haft koll på.:)Skadegörelse i samband med inbrott ?Vad säger försäkringsbolaget?? Sorry. MVH Hasso |
| Det måste vara otroligt surt med tanke på att du ska sälja bilen. Hoppas att försäkringsbolaget visar sig från sin goda sida (om dom har någon) och att bucklorna går att räta ut. | |
|
Hasso Nej det tror jag inte, att det skulle vara någon missnöjd kund. Inget vart stulet, så det var en ren skadegörelse. Försäkringsbolaget var mycket tillmötesgående....peppar peppar. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
lider med dej. |
|
Bimmer: Du vet min ståndpunkt, bra att det löste sig vettigt med bolaget. Asken |
|
|
Snyggaste 7:an jag sett..sen så förstör dom den:( fyf¤¤ Länk |
|
|
Har (tyvärr) hört att självrisken kan stiga drastiskt om man "bara" blivit utsatt för skadegörelse, och ingen stöld... Nån som vet om det stämmer? Sjukt och surt i så fall, om man skulle bli tvungen att slita ur stereon själv för att få ner självrisken... Hur som helst, beklagar återigen Bimmerman, och hoppas idioterna får det de förtjänar... //Koffe |
|
|
Usch, vill inte veta hur det känns att få se sin bil sån! För mig räckte det med att någon/några hade skruvat in en styck Grabber träskruv i vardera bakdäck på min gamla M535:a! Frågan är ju där också varför man gör något sådant! Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Och jag som gick och svor idag över 2st intorkade spottloskor på min bil... Lider med dig... //Henrik //Kungen Af Malmö Kungens bil ==>> Länk |
|
|
Lider verkliiigen med dig har suttit och dregglat över din bil ett par månader nu fy fan för dom som gjort de där , det värsta är ju att skulle man lyckas ta dom på bar gärning så skulle man ju slå ihjäl dom vilket resulterar i fängelse ____________________________________________ Länk |
|
|
Koffe Mmmm....självrisken låg på 5.000:- bara för att det var skadegörelse. Jag skulle sagt att något blev stulet oxå.....sjukt system. wrath Jag vill nog inte ha reda på vilka det är.....det är nog inget bra, varken för dom eller mej. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
|
>>>...Koffe...skadegörelse regleras med vagnskadeförsäkringen och den självrisk man har där..oftast betydligt högre än stöldsjälvrisken. Har du bara halvförsäkring så får du alltså inte ut ett öre om du råkar ut för skadegörelse..såvida du inte kan bevisa att det var inbrotts- eller stöldförsök... >>>Bimmerman...bara att beklaga...hoppas du inte får alltför mycket trassel innan bilen blir återställd... |
|
|
Om det där hände mig och min bil skulle jag känna mig så JÄVLA KRÄNKT OCH FÖRBANNAD!!!!! (Ursäkta språket) Det finns nog bara två egentliga skäl till att någon gör något sådant. Det första är att de inte förstår vidden av det de gör. Det andra är om du har några du inte är helt överens med och därför gör det helt medvetet. Jag lider verkligen med dig. En klyscha, visst, men jag menar det. /MVH Kalle let the Best Machine Win! |
|
|
*argggh!* Beklagar verkligen! Sånt här drägg skulle man bara dra i kokhet tjära och hänga upp i en väl vald kroppsdel, o låta ruttna på plats! *Best Man Wins* |
|
|
Bimmerman: Vart var du ? Hemma i Tyresö eller på "bortamatch" det har ju varit tyst här ute ett ta, så nu kanske man ska börja oroa sig för fälgar mm. Förmodligen samma killar som slår sönder Busskuren varje helg. Eller också väl genomtänkt (fy hemska tanke) Lycka till med bolaget PS! Tur i oturen du som skulle lacka huvemblemet Kimpa 15.09 på 402m |
|
|
Kimpa328 Nope det var inte i Tyresö utan jag var hemma hos en polare med nya gumman i jordbro och kollade en rulle. Jag hade tänkt skita i att lägga igen märket på huven för att jag ändå skulle sälja bilen....men nu kanske man kan be dom att göra det när dom ändå håller på, får se. /Bimmerman Länk Sponsorer Phatmobil Projekt: Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt |
|
| Lider med dig. Det är bara att inse drägget har vunnit man får åka 5000 kr bil för att slippa avundsjuka gossar och låta finbilen stå i låst garage. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.