|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hur mycket laddar en 525 TDS original? www.moffa.nu | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Står 0,4-0,8 bar i verk.boken M51TDS-96 MVH Hasso |
|
Hur mycket kan man ladda om resten är orginal? bmw forever |
|
|
Hasso. Har du verk.bok till TDS? Var har du hittat den? Jag har letat men bara hittat en på tyska och det hjälper inte mig så mycket. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
|
Jag har laddat 1.2 i ca 3000mil nu, funkar fint. Har funderingar på att försöka få dit större ic och gå upp till 1.4-1.5... Rickard |
|
|
jag laddar 2,1 bar och har kört med detta laddtryck i över ett år utan några probelm, visserligen bytte jag till en stötre ic innan Joakim Eriksson |
|
|
Hej, joakim E, gör du detta med orginal flugturbo? Mvh David |
|
|
japp de gör jag men ska snart byta till en större, lite väl mycket 2,1bar för den lille rackaren som sitter på orginal Joakim Eriksson |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
fin bil: Har en tyskbok till E39.Ett kapitel handlar om M51TDS MVH Hasso |
|
Kan du inte kopiera det kapitlet o klistra in direkt här på forumet eller nå´t |
|
Hehe Jag är inte släkt med hasselmusen Marjasin,så det här med klipp o klister får nog va.:)) (fd landshövding 1,48 över havet, hasselmusen är Närkes landskapsdjur) MVH Hasso |
|
Joakim: är det endast ic:n du bytt eller har du bytt något mer typ vevlager? Vad för ic satte du i, och hur långt har bilen gått? känns som ett litet riskmoment att höja till över 2bar men det kanske håller bättre än man tror... Rickard |
|
|
lämnade in bilen till en firma där jag bor för att byta ic så har inte så stor koll på vad de är för märke på den, men den är betydligt större en den lille som sitter orginal. Nej har inte bytt vevlager eller dylikt, har bytt motor pga att toppen sprack på den förra ett vanligt fel på denna modell, med gammal motorn körde jag 16,000mil utan några problem, och nu med den ny motron har jag kört ca:5000mil Joakim Eriksson |
|
|
joakim E det är säkert bra sprut på din olje brännare om du laddar 2.1bar Dom 3 B:en--------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----M-Power------------ Garett the best a man can get DC-Hub The-Raven.dns2go.com WebCam: The-Raven.dns2go.com FtpServerThe-Raven.dns2go.com ICQ:137785585--- The RavenRacing-- -----------///M när ska bmw sparka ner audi från tronen och ta över superstage då |
|
|
de kana man säga inga problem att bränna gummi på tvåans växel och lite på treans =) Joakim Eriksson |
|
|
Är det värt att fundera på liknande laddtryckshöjningar på min pärla som gått snart 25000mil. Jag laddar ca:1.2 bar nu. Funderar på om automatlåda orkar mer. Har iofs tänkt byta ic men jag vet inte var den ska få plats. Var är din placerad joakim? Rickard |
|
|
kom förresten och tänka på att volvo har sänkt kompen ytterligare i sin S60 stcc bil. och där laddar dom 1.9bar Vore kanske idé att tänka på det istället innan man höjer trycket. Kanske ska slå på stort och kompsänka, oringa blocket och dylikt... på med fete turbo och ic... Rickard |
|
|
Hur ställer men upp trycket? bmw forever |
|
|
skruva in staget som går till wastegaten (sitter på turbon) Rickard |
|
|
det sitter på undersidan av turbon va? bmw forever |
|
| Om man höjer turbotrycket behöver man inte ställa på bränslet också? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.