AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
511

Prisläge 330D -E46

Lite lockad av en E46 330D sedan -00,-01,-02
Nån som har nån idé på vad en fin ( "lagomutrustad") kostar med här på hemma plan?
Kowalski
Hej

Tror det är mycket svårt att få tag på en 330D i Sverige. Skulle gissa på att den ligger på samma nivå som en vanlig 330. Mycket sällan man ser någon hos importfirmor eller hos BMW det gör att det är svårt att sia om ett pris. Jag tror det bästa är att blicka på den stora marknaden söderut samt kolla in www.bmw.de eller www.mobile.de för att få en uppfattning.

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
Jarls har en nästan oanvänd (930 mil) som stått där länge för 299K
Verkar mkt intressant , det var det som tände funderingen hos mig.
Just ovanligheten 330D Sedan (330 DT är vanligare) kanske gör sitt på prisbilen/säljlusten tänkte jag
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Dom borde rimligtvis ligga lite billigare än bensin versionen men eftersom det finns så få exemplar så kanske dom håller sig. Diselbilar är ju inte så poppis här i Sverige. Troligtvis är det därfö det är få som importerar dom. Plus att dom nog är ganska dyra i tyskland.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
330d är som 530d, de finns i mindre antal än vad som efterfrågas. De kom 01 så ännu är det nog svårt att hitta svenska beggade. Såg en i helgens DN vill jag minnas. Jag gissar att 330d sedan om ett par år står 10-15% högre än en 330i sedan. 330d lika x5 i tyskland, båda ät väldigt populära och står därför högt i pris. Jarls är seriösa dock har väl den 330dn inte speciellt mkt utr?
Mvh
Asken
Nja Asken, vad som efterfrågas i Kombins förlovade land är väl 330/530Td eller??
Sedan är vad tysken väljer (valde tidigare iaf) ,kombi var mer för udda individer i surkålslandet
Sedaner är ju lite gubbbil här,så jag tror att 330Td kan mycket väl vara dyrare än 330iT medans 330d är motsv 10-15% lägre än 330i

Den tyska prisbilden verkar börja på 23k ( var f-n är Euro symbolen på min iMac??) med +10k mil på mätaren och sen uppåt

330n hos Jarls är så gott som ny, men inte nedlusad med prylar utan mer den vanligaste, ej skinn ( liksom på andra många bilar hos Jarls), ej navi ( doch navi antennen hajfenan),18", PDC osv.
Snygg är den med med "rätt" färg och fälgar

På tal om X5: Jarls har en 3,0 om du tröttnat på att vänta.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.