AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
752

Spacer på Z3 Coupe?

Är det någon som har laggt ditt spacerplator på Z3C ? Hur mycket har ni ökat? Vad är intrycket? utseendet vs köregenskaper? har ni haft några problem (yttre max höjd på bromsskivan eller likande?)

bo
48
bomier
Z3M Coupe-98
Hej

Jag har satt på spacers på min coupe, 22 mm. Det blev väldigt bra och jag har inte haft några problem. (bilen är sänkt och jag har 18 tumms fäljar) intrycket blev att bilen ser mycket fetare ut.

// Micke
Maria Mårdh
Hej !

Jag har oxå satt på spacers på min roadster och det blev kanonbra och jättesnyggt. Jag sänkte "honom" 50 mm och har på 17 tums fälgar.

Bilen ser bra mycket fetare ut nu, och den väcker stor uppmärksamhet just för att den nu har blivit så läcker. =)

Köregenskaper = Fantastisk väghållning även i mycket hög hastighet!

Maria
Jompa
Jag har ett par 18mm spacer plattor till Z3 som ligger och skräpar som du kan få köpa om du vill.
Maila mig på jonny.j.larsen@telia.se

Jonny
Då har jag slagit till på Jompas spacers. Tänkte ha dem fram. Därbak tänkte jag har 22mm eller 25 mm. Det ska väl funka? Jag är lite orolig för att spårviden räknad från mitten på däken kommer inte liga i linje mellan axlarna. Kan det påverka köregenskaper? Jag tänker då så att det är ju ändå skillnad på det vid byte från sommar till vinterdäck. I mitt fall 225/255 mot 205/205. Tänker jag rätt?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.