|
|
|
|---|---|
|
Fick framrutan utbytt för drygt en vecka sedan efter tre stycken stenskott från en lastbil. Idag var första dagen som det regnade lite lätt. På med regnsensorn. Svisch-svisch-svisch-svisch... Hm, den torkar hela tiden även efter att det slutat regna. Har ställt in den på lägsta känslighet men det hjälper inte. Har sökt bland tidigare inlägg och det verkar som att jag får ta tillbaks den till BMW för att få den reset:ad. Stämmer det eller finns det möjligtvis något som jag själv kan göra för att sänka känsligheten. Kan tillägga att rutan är "kliniskt ren" och har splitter nya torkarblad. Gör det med stil. | |
|
Aus: Fick du en orginalruta? Vet att en glasis jag känner haft lite problem med icke orgruta och dess regnsensor. Kanske bara behövs rensas i minnet till sensorn leller är det kanske adaptiv funktion? Mvh Asken |
|
|
Asken: Rutan är original och bytt av BMW i Göteborg. Kan jag rensa minnet själv och hur i så fall? Hur kontrollera om det är adatptiv funktion? Gör det med stil. |
|
|
Det görs med DISdatorn, det är bara att åka in till BMW en sväng, tar 5 minuter. Adaptiv, vad jag menar att det komerm en ny regnsensor och systemen kanske måste anpassa sig efter den, ungf som om man åker 95 oktan och byter till 98, det tar ett par tankningar innan den adaptiva motorstyrnignen fattar att det är 98. No2 är dock en gissning. Asken |
|
| Hej Ausgarius. Jag hade samma problem då jag bytte framruta i våras. Sensorn reagerade antingen knappt alls, eller för känsligt. Efter ett par månader (det regnade ju inte så ofta i våras eller somras) verkar det som om sensorn har rättat till sig och fungerar nu perfekt, dvs som innan rutan byttes. | |
|
Tack för de informativa svaren! Jag bugar och bockar. Jag ska kontakta BMW och höra efter om jag behöver reset:a regnsensorn eller om den bara behöver lite "inkörningstid" för att lära om, som Rogge nämner. Återkommer med resultatet i detta inlägg. Gör det med stil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.