|
|
|
|---|---|
paso |
Har i helgen rivit toppen och konstaterat att jag har sprickor i 3:ans & 4:ans cylinder! Sprickorna sitter mellan ventilerna! Är det någon som har råkat ut för detta tidigare som kan säga mig om det är den sortens sprickor som går att svetsa? (har hört att det går att svetsa i vissa fall!) Eller är det någon som vet var jag kan hitta en utbytestopp?? så billigt som möjligt då.. helst! HJÄLP PLEASE! //Paso |
|
Kolla www.bildelsbasen.se, de har säkert någon topp. Robban |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är nog inget lämpligt ställe att försöka svetsa på, för lite material, och risken är att det spricker bredvid så småningom.Toppbyte rekomenderas. MVH Hasso |
paso |
OK.... Tackar |
|
Bertäffande bildelsbasen; de flesta skrotar skickar sakerna över hela landet. Kostar typ en hundring, så har du delen i näven. robban |
|
|
Har fått svetsat en sådan topp...kostade en 5e del av priset på en beg topp.Håller än i dag. "NO GENTLEMAN NEVER EVER TRAVELS BEHIND LESS THAN TWELVE CYLINDERS" |
|
Red Devil |
precis så hände med min förra bil(520i 91), dessutom så hade en av kolven gått hål rakt i genom, men BMW topp är av aluminium och det är inte värst billigt och svetsa. Hitta en begagnad istället. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.