AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
419

Amerikansk 325?

Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Jeg har nyligen flyttet til USA og var i dag og tittet paa en 1988 325 4dr. Selgeren ville ha $2700. Den hadde automat og motoren var paa 26?? ccm. Tror derfor dette er en 127 hester eller noe slikt, da 170 hesteren er paa 24??ccm. Er det noen som vet noe om disse amerikanske modellene, eller vet om steder jeg kan finne info om den?
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Det fanns en 325e som inte såldes i Sverige utan skickades utomlands pga att den klarade hårdare avgaskrav har jag för mig. Maxvarv var t ex 4500 tror jag på den och motorn var på 2,7L och ca 130 HK!

Testa med att söka här i forumet så tror jag att du kan hitta lite information.

Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo!
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Takk for raskt svar!

Tror det du sier er helt riktig, skal sjekke opp mer selv ogsaa.

Hej daa!
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Det är väl också den som man kan sätta på topp från vanlig 325i och databox oxh ta ut 190hästar?
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Ja det stämmer nog rätt bra det där med 190 HK!

Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo!
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Har i lopet av natta (USA) funnet ut at det er den "store" eta'en jeg tenker aa kjope. Det er visstnok denne man bor bruke som basis hvis man onsker aa trimme opp motoren. Har funnet ut som dere sier et en topp fra 325i vil gi en god del mere krefter. Maa vel da ogsaa bytte hele styrenheten da det her dreier seg om en 24V?? Jeg vet ikke og spor derfor dere. Er ikke 325 eta'en en 12 ventiler?

Hva med girkassa? Skulle tro at automaten taaler en 325i topp, men hvor lenge vil den holde folge med oppskremmingen av motoren?

Noen som har noen ideer om rekkefolge av ombyggingen v motoren? 1. topp/hjerne, 2. eksos, 3. luftinnsug/filter, 4. chip/omprog., 5. manuell kasse, .... ?

Hey when!
Visa användare
94
Sindre Østhagen
E39 520i -96
Fant ut en ting akkurat naa etter at jeg sendte inn mit siste innlegg. M20 motoren kommer jo ikke med 24v topper. Det er det M50'ene som gjor. Jeg som dere skjonner ikke helt stodig paa BMW-kunnskapene, men dette er et godt utgangspunkt for aa forbedre de!!
Takk saa langt for hjelp alle BMW-kunnige!
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Vet inte riktigt hur det fungerar med byte av data boxen. Skulle tro att det räcker med att köpa ett chip till den befintliga boxen.
Annars gör du bara motor konverteringen och åker och mappar den med nya toppen osv. Då får du garanterat bäst resultat! //Johan
mackan325
Forumen på www.bimmer.org vet garanterat allt om detta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.