|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har själv en 6-vxl manuell, sitter fint när man inte gillar automat... PEPE |
|
|
Per1, visst är det kanon med en manuell, har en 95 manuell, en fördel med manuell är förutom att det är mycket roligare att köra bil än att åka bil, är att man kan styra över bränsleförbrukningen och accet på ett helt annat sätt än automatare, Per1 vad drar din? Min drar ungefär 0.9 landsväg (110), körning mest i stad ca 1.25. Enligt färddatorn (verbrauch 1) som jag "nollade" för ca 300 mil sen, står nu på 10,3. Blandad körning så tar den ca 1.05-1.1. Rätt ok för en så pass stor bil/ motor. Har även kollat siffrorna genom att mäta tankningar och körda mil.Per1,vore kul att höra dina erfarenheter. |
|
|
Mattias1 Min drar ungefär som din, helt OK tycker jag. Håller med dig om att det är roligare att köra bil än att åka. Den manuella är dessutom kvickare, så för mig var valet enkelt! PEPE |
|
320-325 |
jag med |
| Min 730 har manuell v-låda. Eftersom vridet är i mitt tycke bra så blir växlingarn inte så vanliga. Man kan utan problem köra runt gathörn på 3'an. Jag är inne på 23t. mil nu. Härligare bil har jag aldrig haft. Enda anledningen till att jag köpte just denna bil, med manuell var att den var så fräsh och välskött. Jag vill liksom inte sälja en sån pärla. | |
| Lasse, varför skriver diu att du har en 730IA när det är manuell? | |
| Magnus.M: Jag har en manuell 740 till salu! | |
|
LME, du har helt rätt. Nu ser jag att A'et inte skall vara där. Bra att du såg det. Jag ska rätta till det. |
|
|
m-julle: Kolla vilka BMW jag äger så ser du vad det blidde... det var ett bra tag sen jag startade denna tråd. Lycka till med försäljningen men powercrew vill nog att du annonserar på Powerbörsen istället. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Ok,sorry... Missade det. Men någon annons va det ju inte, bara ett tips! /Janne | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.