AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.460

Köpråd: Vad tycker ni om denna E90 330 xi?

Hej,

Jag ska snart köpa en ny bil och är sugen på en 3-serie. Jag har letat och har sett denna bilen och undrar ifall den är värd priset. Med tanke på att den har gått 19 000 mil är det kanske snart dags för olika reparationer. Finns det då vanliga problem vid den här siffran, etc?

Länk

Tack i förhand.:)
em
906
em3
M3 cab -03
Det mesta brukar komma upp efter +10 år och 15-30' mil, gäller dom flesta bilar. Frågan är inte om, utan när....bromsar, avgassystem, generator, vatten- och bränslepump, och mycket mer, allt från drivaxlar och differential för fyrhjulsdrift till t.ex krånglande elektronik etc....glömde hjullager och stag i framvagnen, och mycket annat,säkert....

Tror inte du bara kan lita på "vanliga" problem, kalkylera med ett antal tusen per år i reparationer, och jämför med köp av nyare modell, och förmodat färre tusenlappar i reparationer.

Ofta är det lönsamt med äldre modeller och högre kostnader för rep., men jag tror det har jämnat ut sig lite, räntorna är mycket låga nu, så värdeminskningen är just nu den helt dominerande kostnaden på nyare bilar!!!!

Lycka till!!

em3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.