|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har du bara kört 150 mil vid avställningen är det tveksamt om jag skulle bytt oljan i alla fall... Skall du ta fram den till våren anser jag det direkt kontraproduktivt att "varmköra" under avställningen pga. bränsleutspädnings- och kondensproblematiken i oljan och motorn. Jag skulle pumpa upp däcken lite hårdare än normalt - typ 3 bar, tankat fullt (inklusive en liter E85 eller en flaska K-sprit för att minska problemet med kondensutfällning i tanken/bensinen. Underhållsladdning med C-tek eller liknande "smart" laddare. Lite enris under bilen för att hålla möss och råttor borta om sådan problematik kan befaras. En torrboll eller motsvarande på golvet i bilen kan också vara bra om det är fuktig miljö. (glöm inte titta till den och tömma vid behov bara!) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Sätter du max kyla med knappen för det tas ingen värme från motorn nej. Eller om man ställer temp på lägsta möjliga. I alla andra inställningar tas värme från motorn (om dub inte har typ 23 grader i garaget) eftersom ACn kyler till runt 0C och sedan värmer till lämplig lufttemp. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Jag inser att jag kanske kommer att revidera tidigare tips om att motionera systemen, ett stort tack för de mycket välunderbyggda argumenten som främst Johan B och marin849 har kommit med!!! em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.