|
|
|
|---|---|
jalle |
Hur mycket är rimligt att betala för en M3 93- med "normal" utrustning. Dvs. skinn,ac. osv. Bilen är i normalt skick för en -93:a Dock är bilen helt utan dokumentation.Säljaren påstår att den gått14k. mil. men? Bilen är importerad så milen är väl svåra att kolla utan servicebok. |
T_J |
Max 90-100 000:- sek. Men begär M-test först, och en genomgång på aukt. BMW verkstad . Annars kan du importera en från tyskland för ca 100 000:-, med bok. |
|
Tjena. Du kan kolla upp hos bmw när/vilka servicar o reparationer som är utförda hos dem vid ett visst miltal, detta kan ge en bild av om miltalet stämmer eller ej. Men om bilen verkar fin, känns rätt samt om den klarar ett m-test så tror jag att du kan ge lite mer än 100 000:- utan att göra en dålig affär. Man ska inte stirra sig blind på en servicebok även om den kan vara mkt bra att ha, speciellt när det är dags att sälja bilen eftersom många tycks granska serviceboken noggrannare än själva bilen. Rekommenderar heller inte direkt att åka till Tyskland och importera en m3:a om man aldrig importerat bil förut, stor risk att det blir en dålig affär, speciellt om man letar en bil med ett pris kring 100 000:-. Sedan kostar det ca 10 000:- att importera en bil också (resa,reg.bes,skatt,larm/imob.). Hur som helst så tycker jag att du ska betala så lite som möjligt, du kan ju prova med ett skambud för att sedan höja budet till din "smärtgräns", detta förutsatt att bilen är schysst. Annars kan du skippa den eftersom det finns många fina m3:or med dokumentation som är till salu nu, många av dessa till ganska bra priser också. Mvh Jens |
|
|
seriöst 90-100 tkr var hittar du den bilen ?! diskutionen har varit uppe tidigare (sök) där det hela slutade med 5-6 sidor om folk som tyckte olika . jens skulle du sälja din för 100 000kr och bli nöjd !? skulle inte tro det va !! Och andra M3-93 ägare skulle säkerligen begära minst 120-130 tkr . ex. bumpers m3:a = 150 000 ke ej prut !! MVH TONY ///M3 |
|
|
phiber: Nej, jag skulle inte sälja min för 100 000:- o bli nöjd. Vad jag menade var att man kunde betala en bit över 100 (typ 110-120) eftersom T_J tyckte att 90-100 var max. Anledningen till att jag tycker att man inte ska ge 120-140 som är "normalpris" är det faktum att den saknar service dokumentation, detta gör den mkt mer svårsåld om man inte går ner i pris vill säga. Därför tycker jag att en bil som saknar dokumentation ska vara lite billigare. Det brukar ofta finnas en anledning till att dokumentationen saknas också. Jag menar också att om jag skulle köpa m3:a idag så skulle jag inte ge kanske 140 000:- för en bil som saknar dokumentation, då kunde jag lägga till en tia och få bumpers bil tex. För att jag ens skulle bli intresserad av en bil utan dokumentation så måste priset vara avsevärt lägre, runt 120 000:- kanske. Sedan så menade jag också att jalle skulle bilda sig en egen uppfattning om bilen och om han sedan ville ha den, försöka pruta på den, vilket aldrig kan vara fel. Men skulle det visa sig att bilen i fråga är hur schysst som helst så kanske jalle blir helsåld på bilen o pröjsar det säljaren begär för den. Båda är då nöjda o glada o ingen av dem tycker att de gjort en dålig affär (eller?). Mvh Jens |
|
|
Vilket TJÖÖÖÖT!!!!! Man får VAD MAN BETALAR FÖR basta! Du kan köpa en VW 1200 för 500 spänn också, då kommer du garanterat till nästa gathörn! En fullt dokumenterad, fullservad, välskött fullutrustad M3:a med skinn etc...och få ägare betingar ett pris på 150.000:- eller mer, det är ju en samlarbil. |
|
|
Håller med mosse, jag tycker också att en bil i toppskick med full dokumentation samt fullutrustad kan vara värd 150 tusen eller tom mer. Men däremot tycker jag att om bilen saknar dokumentation och kanske har en del skavanker så ska den vara betydligt billigare, det kostar nämligen en hel del att få en sådan bil i toppskick igen. Min bil hade tex en del brister när jag köpte den i april i år, snart kommer den dock att vara i kanonskick igen, men då kommer jag också ha kostat på den ca 40 000:-. Mvh Jens |
|
|
Tjenare. Har hört det flera gånger, att köpa en M3 -93 kostar 100.000:- i Tyskland. MEN, jag kollar ganska regelbundet men jag vet inte om jag är blind, men inte är det ofta jag ser en M3:a på tex Mobile.de för 100.000:-. Gjorde en sökning just för skojs skull och jag hittade en för 98.000:-. Men då hade den gått 25.000 mil... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Bumper: jag skrev väl i mitt första inlägg att man kanske bör hålla sig undan från m3:or i 100 000:- klassen i Tyskland just av den anledningen att de ofta har gått väldigt långt el. antagligen har något annat fel. Även jag är lite trött på snacket om att man kan åka till Tyskland och hämta hem en m3:a nästan "gratis". Om man nu skulle åka och hämta hem den där m3:an för 98 000:- så skulle den ha kostat ca 110 000:- när den är körklar i Sverige, och jag tror inte att en m3:a med 25 000 mil i Sverige kostar så mkt mer än 110 000:-heller för den delen. Slutsatsen är den att m3 e36 är marginellt billigare i Tyskland, enda anledningen till att åka till Tyskland för att köpa en skulle som jag ser det vara att man hittade en "unik bil" i toppskick där nere el. om man ska köpa en gt som det inte finns så många utav som är till salu i Sverige. Mvh Jens |
|
jalle |
Tack för alla svar. Grejen med bilen var att den var i en ovanlig orginal-färg (skriver inte vilken, vill inte hänga ut någon). Jag har inte hittat många med den färgen.finns inte ens i Tyskland. Sen kan man ju fundera hur smart det är att köpa begagnad bil efter färgen , men ändå! Säljaren begär 140. Det verkar vara lite mycket. Hur kan man kolla servicarna/mil utan bok på en importerad bil. Måste man inte veta vilken verkstad som gjort det då? Finns ju några att välja på i Tyskland.. |
|
Gå till BMW med chassienr. så hjälper de dej så gott dom kan med att kolla upp historiken. Har iaf. hört talas om folk som fått hjälp den vägen. Bilen... ...e den samoablå? Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Precis som Golf 2 Diesel blir säkert BMW M3 en samlarbil........ MVH Ingenjören Ps! Är det någon på detta forumet som har ett uns av självdistans...?? |
|
jalle |
328-johan , Nix , den är inte samoablå! |
|
Ingenjören..du är garanterat den som tillför allra minst på detta forum. Jag betackar mig för dina otroligt onödiga kommentarer som dyker upp titt som tätt! /K |
|
|
Jag sålde min M3 -93 för 149k, förra veckan. Standard utr. inget skin, ingen farth men annars det mesta. Bilen hade gått 13600mil och var iofs i extremskick. det tog 16 timmar efter att annonsen gick ut så var bilen såld till den första som ringde!! Länk /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.