|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Som rubriken lyder behöver jag lite köpråd vad gäller bilmodell. Finns det några "väl kända brister" med modellen? Tacksam för svar! BMW 320d 06(sedan) 15.000 mil Automat Skinn Xenon Ovanstående kan jag komma över för 60K. Är bilen värd pengarna? // Ny på autopower | |
|
Jag har en sådan fast touring. Har aldrig haft några problem eller fel (13 500 mil). Du behöver sportstolarna om du är lång. Standardstereon är skräp. Automatlådan fungerar bra, men drar upp förbrukningen lite jämfört med manuell. Tycker det är värt det, speciellt beganat betalar du inte mycket extra för automaten som kostade över 20 000 som tillbehör. Skatten är lite hög jämfört med nyare bilar. Köp om du gillar den! |
|
| Skönt att höra att du ej haft problem med den... Hade hoppats på att originalstereon var OK men aja, något man får leva med. Tack för ditt svar! | |
|
Har du tänkt ha kvar bilen ett bra tag så rekommenderar jag ett oljebyte i automatlådan så håller du den vid liv. BMW säger att byte ej behöver göras men ZF som tillverkar lådorna rekommenderar max 12000 mil eller 8 år beroende på körstil. Byt på samma gång i bakaxeln. // Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.