|
|
|
|---|---|
|
Hej grabbar! Har ett problem jag behöver hjälp med. Köpte mig en till 330ci e46 med stora navigatorn osv. Men igår så slutade ljudet fungera. Får in radio kanaler osv men inget ljud. Inte heller från cd skiva om jag kör in en musikskiva! Men går jag in på navigatorn och ställer in destination så hör jag henne prata med mig. Så högtalarna fungerar osv! Men ej radio/cd. Vad han vara fel? Har jag tryckt på någon knapp? TMC Lyser med grön text om de kan va nått? Tacksam för hjälp!! Adu Oancea | |
|
kan inte ens byta radiokanal manuellt!! Ingen som vet vad de är för fel? eller så, händer inget när man trycker på tone knappen heller så Adu Oancea |
|
|
Hej En dag när jag kom ut till bilen, upptäckte jag att radion inte gick. Den gick när jag stälde bilen dagen innan. Navigatorn fungerade utmärkt, inget annat. Kollade säkringar, kablar mm, hittade inga fel. För att få lite musik, använde jag telefon o en högtalare. På natten hade jag högtalaren på laddning. Det visade sig att jag inte behövde bilen på en vecka, då hade högtalaren sugit ut all ström från bilen. Fick starthjälp av bärgare, när jag körde iväg upptäckte jag att radion spelade svagt. Nu gick allt igen, har så gjort i tre månader. Koppla ur batteriet så bilen blir nollad. Har du tur så går den igång när allt statar upp igen. Ha de o lycka till. |
|
|
Har bara provat typ 10 min utan ström. Kanske ska prova att låta den stå längre, tack!! Adu Oancea |
|
|
Om jag inte har helt fel, vid nollning av bilen. Ta av båda batterikablarna, låt bilen stå ett bra tag. Därefter för du ihop de båda kablarna, mot varandra. Detta ska göras innan de har fått kontakt med batteriet. Då ska tydligen all ström i bilen vara borta, och bilen botas om när du sätter tillbaka kablarna. Detta är vad jag läst mig till här på forumet, kanske någon annan vet bättre om detta. Det sägs att bilen lär sig ditt körsätt, gasrespons, automatlåda mm. Gör man då som ovan skrivet, blir bilen nollad. Hur vida detta är sant eller inte, vet jag inget om. Ta gärna reda på mer fakta om detta, så inget blir fel. |
|
|
Ok. Kan även säga att den lilla röda lampan som ska lysa på stereon/navigatorn inte lyser längre!! Tack! Adu Oancea |
|
|
Det var samma på min, när radion inte fungerade. Efter det att bilen blivit strömlöst, och den startades upp med bärgarens hjälp så gick allt. Har du kollat säkringar, kanske finns någon bak vid radioboxen. |
|
|
Ska kolla ikväll :) Adu Oancea |
|
|
Problem löst!! Tog isär allt bak i skuffen cd spelare radiomodul osv osv och rengjorde / Blåste rent allt bytte säkring fast den ej va dålig och nu fungerar allt igen :D Adu Oancea |
|
| Okej, det låter bra. Tur du slapp lämna in, hade kostat en förmögenhet. Ha de bra o spela på!!! | |
|
Ja visst hade det varit dyrt! Tack för tips osv. Trevlig kväll! Adu Oancea |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.