|
|
|
|---|---|
|
Det låter ett vinande ljud från bilen hela tiden! Alla säger att det är bensinpumpen. Några säger att den ska sitta under baksätet, Jag har en kompis som har en 320 -87 och han säger att det som sitter under baksätet är det som visar soppan (bensinmätaren).,Den såg inte alls ut som det som, sitter på min 1991:a Han sa att pumpen sitter under bilen (förarens sida, man kan nå den om du bara böjer på knäna och känner efter, jag gjorde det själv och faktist så kunde jag känna pumpen eller vad det nu va??. Kan det va skillnaden på årsmodellerna??? hans 6:a har inte samma insprutningssystem som min (1991:a). Vad är det egentligen som låter? och vad ska jag byta? Kan det va så att E30 från 1991 har pumpen under sätet? Tacksam för all svar | |
|
bränslepumpen sitter under baksätet eller i bagageutrymmet under mattan...något av dem två är det... Henk |
|
|
Det finns två bensintanksutföranden till E30, 55 liter (-87) och 63 liter (88-). De med 63 literstanken har bara en pump placerad i tanken, du kommer åt den genom luckan under baksätet på passagerarsidan. /G |
|
|
Tack för det! Nu ska jag stoppa upp hans(polarens)ide upp i r....n. /Georgos |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.