|
|
|
|---|---|
|
Hej alla har titta på en BMW 320D 07a, Den ska ha M baketet med tygsport stolar ny turbo med papper på det har gått 34000mil, Pris 40000kr. Det är långa körda mil i norland med få ägare vad tror ni om detta med dessa diesel motorer nått jag behöver tänka på är priset rätt satt eller fel satt? | |
| Glömde skriva att det är en Touring | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Inte att rekomendera pga undermålig kamkedjekonstruktion. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Transocean |
Har kamkedjan klarat av 34 000 mil är den inte undermålig :-) Ras på N47 motorer har skett vid 5000 mil. Å andra sidan, har en bil gått 34 000 mil kan i princip vad som helst rasa, så frågan är om 40 000 kr är för dyrt? |
|
Haha ja, felaktig kamkedjekonstruktion som hållit 34k mil är nog inte hela världen. Priset är svårt att avgöra, har du någon aning om hur mkt som är bytt? Det mesta lär ju vara slut på. Dämparna lär ju vara cykelpumpar t.ex. om dom inte är bytt efter 34k mil efter Norrländska vägar. Men jämför med liknande taxibilar, lär ju finnas nån Mercedes m.m. som gått liknande sträcka. Sen kan man nog dra av lite p.g.a sämre service gissningsvis. |
|
|
Hej bilen ska full servad och för ca 500 mil sen bytte hon Turbo och bromsar. |
|
|
Det mesta av slitagedelarna lär ju vid detta lag vara bytta minst en gång.Bromsar säkerligen omgång två. Bra att turbon nyligen är bytt. Dämparna lär/borde vara bytta redan. Kolla gärna upp när. Kamkedjan skulle inte jag bry mig om de låter bra. En -07 borde förövrigt omfattas av aktionen på kedjan och sträckarna. Bilen har ju snittat dryga 4000mil/år om vi förutsätter att den rullat något så nära inpå samma varje år vilket är en fördel. Känns bilen bra så varför inte? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.