|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| fick en bakskärm och två dörrar lackerade. | |
| Hei! min F11 2011 blir levert til BMW i morgen for lakkering av 2 dører og bakluke på garanti. kjøpte den ny og bestandig vært parkert i garasje og håndvasket . Den sorte speilfoten har også fått blærer som ikke dekkes av rust garanti men av den vanlige 5 års garantien vi har i Norge. Anbefaler sjekk under alle gummi lepper på dørene. kan være vanskelig å se hvis du ikke ser etter det. ikke bra dette . | |
|
Ni som fått bilarna åtgärdade, har de bytt karrosdelar eller slipat och lackat? Har resultatet blivit bra. Nyansskillnader tycker jag lackerna kan vara duktiga på men i vissa fall är lackgränser mer synliga t.ex. att klarlacksgräns syns i dörröppningar osv. Likaså så att montering av lister och annat kan vara lite slarvigt gjort. Mvh Kahn-d |
|
|
Min femma hade rost efter 4 månader ifrån när den var ny. Det var minimalt på ett ställe, svårt att förklara vart det var, har bilder. I en skarv på sidan om själva luckan. Inget snack ifrån BMW, det fixades direkt. Målade om luckan. Tyvärr lyckades billackeringsfirman, som BMW-åf anlitar, reva inredningen på en massa ställe så BMW fick byta detta. Tror jag var där tre gånger och bytte grejer. De hade tom lyckats spraya knappen man stänger luckan med. Amatörer! |
|
|
Eftersom jag var nyfiken om BMW:s policy för rostskador på F11 hade ändrats sedan förra gången jag lät besiktiga rostskadan, var jag på nytt i telefonkontakt med samma återförsäljare och verkstad i Skåne. Policyn var samma enligt den servicetekniker som jag pratade med. BMW tar inte rostskador som inte täcks av garantin på F11:ans bakluckor. Åtminstone inte blåsor i underkant av glasluckan. Kalle Wiktor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.