|
|
|
|---|---|
|
Hej, Går i funderingar på att lägga en beställning på en A6 Allroad. Jag har fått ett inbytespris hos Audi Göteborg på 295 tkr. Men hade tänkt att försöka sälja den privat. X3an är uttagen 2013-10 och gått ca 3700 mil nu. Specen är 2.0 d automat, comfort edition, safirsvart metallic, dragkrok, sportstolar, halvläder, sportratt, tonade rutor, xenon. Det finns få jämförbara objekt på blocket, men De som finns,och då hos handlare ligger 360-380 tkr. Söker man även MY2013 med motsvarande mil så ligger det från 345-370 tkr. Finns få eller ingen privatförsäljning på motsvarande bil, ingen annan som e dum nog att sälja såpass ny bil. ;) Vad ska man lägga ut den för och vad är rimligt att få för den? | |
|
Nära på exakt samma inbytespris jag fick på min för två år sedan - som då var en 2011. Mitt råd är att försöka sälja den privat, jag la ut min för 330 och fick den såld på ett dygn. Hade kanske kunnat få lite mer men smidig affär är alltid värt en del. |
|
|
Tack för svaret Kristoffer! Ambitionen är att isf sälja den privat, lägga ut den 1-2 veckor innan leveransen av den nya. skulle jag få sålt den för 330 tkr så skulle jag vara nöjd. Leveranstid på den nya bilen är ca 4 månader. Vilket skulle innebära leverans i december. Dum tidpunkt att försöka sälja X3an på? Helst skulle man ju vilja veta innan beställning vad man har att röra sig med. Inväntar att markfirman ska dra igång att göra i ordning garageuppfarten oxå. Kanske ska avvakta beställning till kostnaden är fastställd där först :) |
|
|
Gusvigilante, Din X3 bör inte vara svårsåld så länge du inte ligger allt för högt i pris. Att lägga ut en X3 till försäljning under tex nov borde väl vara bra timing med tanke på den stundande vintern då många vill ha fyrhjulsdrift etc. |
|
| Tror oxå det vore rätt tajmat att sälja nov. Leveransen kommer dock inte förens v 50-51. så i julstöket kanske det blir svårare att bli av med den? | |
|
Om jag vore du skulle jag inte vänta till två veckor före din egen leverans med att lägga ut X3:an. Det är inte alla som sitter och hårdbevakar blocket som många här inne gör:-) Sen är det inte alltid privata köpare sitter med pengar/finansiering klar och kan slå till inom loppet av två veckor (och däremellan dessutom hunnit komma och titta på/provköra bilen). Så varför inte lägga ut den tex 4 veckor före din egen leverans och sen skriva i annonsen eller förklara per telefon att du inte släpper den före datum X/X. Om någon är sen prompt vill ha den tidigare så kanske du kan släppa den om du känner att du får tillräckligt bra betalt. Med 4 veckors varsel hinner du dessutom justera ner i pris om du märker att du lagt dig på helt fel prisnivå. Jag tror mångas erfarenhet från privatförsäljning är att man måste ha tålamod. Men att det i slutändan för det mesta är värt det om man vill ha ok betalt. |
|
|
Precis som Joofa skriver, ta god tid på dig för försäljningen och säljer du den innan så hyr då en bil under mellanperioden. Kanske till och med din Audi åf kan hjälpa dig att låna en bil... /Anders |
|
| Tack för input boys! Ni har rätt, får lägga ut den tidigare isf. Kanske i mitten på november. Tänkte prova lägga ut den för 340, om jag är ute i så god tid. Jag får väl se om jag kan deala in en lånebil för en liten peng om jag lägger beställningen. | |
| Jag sålde min i slutet av Oktober och det var inga problem. Dock är det en fördel om vinterdäck ingår eftersom alla som ringde frågade om detta. En fin bil till bra pris säljs oavsett tidpunkt på året är min erfarenhet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.