|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, behöver lite hjälp då jag bygger lite ljud i min e34 Har ett 3-kanals slutsteg dls, och en ny pioneer stereo med dubbla lågnivåutgångar, en för sub och en för front, likadant i steget. har jag bara suben kopplad till steget får jag inget generatorvinande. har jag bara frontarna kopplad på steget får jag inget generatorvinande. men så fort BÄGGE är kopplade samtidigt får jag rejält generatorvin när bilen är igång, funkar perfekt med bilen avstängd.. har testat det mesta vet ej vad jag ska ta mig till nu, tacksam för alla tips | |
| Var har du dragit lågnivån? Hur är steget kopplat till jord? | |
|
lågnivån + bägge frontarna förarsida längs golvet, sublågnivå + remote höger sida. somsakt inget generatorvin så länge man kör en åt gången bara när bägge 2 är inkopplade. Jorden är kopplad höger fjäderben bak i en av dom 3 m8:orna, slipat plåtrent först. lika stora + och jordkabel |
|
| Höger sida på BMW är inget bra normalt sett där pluskabeln till batteriet går. Var sitter ditt batteri? | |
|
sitter under baksätet höger bak. men har inte varit problem föränns jag koppla in bägge samtidigt. hade bara till bas från början sen köpte jag nya frontare. men frontarna går med utan generatorvin så länge inte basen är inkopplad likadant tvärtom |
|
| Jag skulle flyttat sublågnivån till andra sidan som ett första steg i felsökningen. Är det bra kvalitet på lågnivåkablarna? | |
|
ja det va inga billiga grejer ialafall.. ja skulle kunna prova de, men är lite skeptisk att det går fint att köra med en lågnivå oavsett vilken utan störningar endast med bägge 2 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.