|
|
|
|---|---|
|
Min kupefläkt på e39 520ia 1997:a, aut, har lagt av nu till och från, och felsökt mig lite på google, verkar ju vara effektmotståndet som är tjuven till det hela, försökte mig in efter att ha kollat youtubefilmer och bilder, men lögn och hitta nått, ser inte ens fläkten när jag kollar in under handsfacket( skruvat bort facket, o div plast osv). Tänkte lämna in den till en verkstad för byte, men tänkte köpa delen hos schmiedmann då det verkar svårt och hitta delen nån annan stans, men hur vet jag vilken det är om jag inte plockar bort det gamla? | |
|
Tänkte ge lite info att det löste sig, kontaktade schmiedmann o frågade vilket motstånd ja behövde, dem tog reggnr o slog fram rätt, tänkte att ja gör ett försök till att byta de,tittade i fel riktning innan då ja kollade in i håligheter från sidan och in och inte rakt upp, kollade man bara snett vänster högt upp så satt de ju där men man såg ju bara bakstycket och kablarna vilket förvillade lite av min föreställning då ja kollade efter denna igelkottsdel, mycket smidigt att byta( en som precis lärt sig byta olja själv:) Och fläkten funkar utan problem! e39 verkar va rätt lättmekad, när man väl läst lite i div mekartips osv här så funkar de ju o göra de mesta själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.