|
|
|
|---|---|
|
När jag fyller spolartanken på min bil rinner allting ut direkt strax bakom passagerar sidans strålkastare. Jag trodde det var klassikern strålkastarpumpen som havererat och läckte och var på väg köpa en ny på skroten. När jag felsökte bilen närmare idag för verkligen se var det äcker innan jag inhandlar delar på skroten så ser jag den lilla plastkåpan under lyktan saknas, sen ett hål rakt in och där är det något svart penisformat runt (omkrets diameter 3 mm typ) föremål som läcker ut allt vatten. Jag lägger upp en närbild in i hålet. Länk Vad kan ha hänt? pundare som mekat bort det eller lossnat av sig själv? Och hur fixar jag det här, är det pumpen eller spolarmunstycke som är paj? | |
|
Skulle vilja påstå att det är munstycket, alltså den delen som skjuts ut vid spolning, som har försvunnit. Torde vara att skaffa en ny och trycka dit. Vad prata vi om för modell? // Jonas |
|
|
Jonas, Det är en bmw e46 328 -00 |
|
|
Ok, ja jag tyckte det såg ut som det. Skall tillägga att det ser inte riktigt ut som det gjorde på min -04a när man demonterade munstycket men de har säkert ändrat i konstruktionen med tiden. Som sagt, jag tror det bara ska vara att trycka dit ett nytt munstycke men enklast är väl att svänga förbi din lokala bmw-verkstad och fråga någon av mekanikerna. // Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.