|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det går att klara avgasvärdena med en M3 E36 som har bortplockad LMM och så kallad Alpha N-styrning istället där man använder TPS:n istället för LMM? Jag är nämligen sugen på att byta ut mitt kolfiberinsug som ser sådär ut till ett sånt här från Mac Motoren Länk Där finns ju ingen chans att köra med LMM iaf. Vissa säger att det är kört att klara avgasvärdena med Alpha N? Det går kanske att byta till eftermarknadssprut typ Maxxecu men då börjar det dra iväg i riktigt mycket pengar. Och finns det nån som kan fixa Alpha N i Sverige, Köhler? Verkar ju va vanligt i Tyskland i alla fall. | |
|
Man kopplar väl inte bort lambdasensorerna bara för att man kör alpha-N? "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
|
Kolla med Fekzen om han kan lösa ett program anpassat för kolfiberinsug och utan LMM. Länk Han är väldigt duktig, har en bekant som åkt med hans chip / mjukvara innan de bytte till eftermarknadssprut både på M52sugmotor med annat insug och S50-grenrör och M50 turbomotor och de gick väldigt fint. Vet dock inte om han rår på S50-boxen. |
|
|
marin849: Nej det gör man nog inte, men läste att Evolve i UK slutat mappa E36:or med Alpha N annat än för rena banbilar då de inte får till avgasvärdena för deras MOT-test (besiktning). Alpha-N i en E46 ska vara en annan sak som fungerar mycket bättre. |
|
|
Använder man givare för atmosfärstryck och utetemp så ska väl alpha-N kunna fungera lika bra som med LMM, med undantaget att ev. förändringar i motorn, små läck etc ej tas hänsyn till annat än indirekt via lambdasensor (om den används!!) Jag tror att frågan är helt enkelt vad man gör/vad mer som tas hänsyn till än räden råa mappen. En ren alpha-N mapp utan några andra parametrar är ju väldigt begränsad egentligen. "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Jävlar vad fint insuget är, gillar att man kan använda original CSL-filter. Lite tråkigt att det är så kantigt, men det går att leva med. :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.