AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
6.940

Köpa 645 eller 650?

Hej jag har ägt endast ägt svenska bilar och nu är jag intresserad av att köpa en bmw.

Jag är sugen på en snabb 6-serie. Tycker dom är så sjukt fina.

Enligt fakta jag hittar på internet så är 645 och 650 lika snabba o drar lika mycket bensin ( inte alls mycket skillnad iaf, men 650 kostar ca 30 000 mer att köpa. Har läst att vissa säger att 645 kan lätt få problem , men då tänker jag att OM den nu får problem så har man 30 000 att lagga på laga det som KANSKE går sönder. ?????

Så tänker jag , vad tycker ni?? tack
Lägg pengarna på ett välvårdat exemplar direkt. Den största utgiftsposten blir nog inte saker som går sönder utan driften (skatt,försäkring,service och bensin) av bilen.

Jag hade nog köpt denna: Länk

Om du ska ha den som vardagsbil kanske 635d skulle vara nått. Länk

Jag tycker personligen att Bangles design är kanon och e6x modellerna är bland det coolaste som BMW producerat.

Lycka till.

EB
Tack för svaret. Ja dom kostar mycket att ha men jag menar att 645 och 650 kostar lika mycket att ha, och att dom typ har likadan prestanda. Men att 646 är billigare att köpa. Förstår du hur jag tänker Pula
ph
129
phiiim
116i F20 -15
135i E82 -08
325i E90 -05
Har du jämfört försäkring 645 vs 650. För min del när jag var lite inne på att köpa en 645:a så var en 650 nästan dubbelt så dyr i försäkring
Absolut.
Gå på så få mil som möjligt och bra historik.
Du får ju alltid bättre grejer ju nyare du köper eftersom allt utvecklas och småfel rättas till.
Det sägs att man aldrig ska köpa första årsmodellen av en bil oavsett vilket märke.

En fin 645 kan väl aldrig vara fel ;)

EB
Ja jag har tittat på det, dom kostar typ lika mycket att försäkra. Phiiim
Pula kör du en m6a?? :) :) Vad dricker den bland körning? Är de sant att en sån bil kan dricka runt 1 liter om man inte har sport läge på??
Det är inga problem att köra en M6 kring 1 liter...per 3 km :)
Gotlänning:

Inte en chans:)
Jag har under säsongen förbrukat 1.38 l/m enl färddatorn. Jag kör lugnt och kört i M mode kortare sträckor kanske 10 ggr i sommar.
Jag kan tänka mig att det går att komma ner i 1.2 på landsväg i 110.

Vilken blir det?

DAWWE: Egen erfarenhet eller chansning?

EB
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Man kan inte ha förbrukning top of mind när man ska införskaffa en M bil eller V8. Det kan ju vara en väldigt lite del av totalkostnaden sett till värdeminskning och underhåll.
Smakar det så kostar det, den tesen funkar ganska bra :)
Min X5 är helt omöjlig att få att dra under 1,2 oavsett hur jag kör. Men det skiter jag i :) körglädjen väger tungt.
Jag skulle klara mig utan färddatorn det är möjligen range funktionen som kan vara bra att ha.
Pula: 1 liter per 3 km skrev jag, eller typ 3 liter/mil kan man nog få V10 att dra om man anstränger sig lite gissar jag:)
Dawwe:

Det är nog inga problem;)

EB
Skicka gärna länkar på bra såna bilar. Skulle uppskatta det mycket.

Ska man köpa nu eller vänta tills sommar säsongen?
NU!
Jag köpte min i mitten på oktober och prutade ned priset som redan låg hyfsat bra med ca 13% !!

Från igår: Länk
Ska kosta 131 600 - 142 300 kr om allt är ok.
Jag tror att du kan få den för 150k lätt.

Kolla noga! Att den säljs av Lars Paulsson är en bra början men ingen garanti.

Jag ser att 650 är betydligt dyrare om du ska ha nått vettigt.

Nypris: ca 700k 2005

EB
Tack för länken pula men jag vill helst ha en svart eller vit bil.
co
1.144
coldhex
BMW M135i
6-serien har nästan helt gått mig förbi. En sån med V8:an i verkar ju vara en mycket trevlig bil. Satt och kollade lite för skojs skull på youtube och jämförde 645 och M6 och 645:an har ju mycket trevligare ljud! M6:an låter mest som en ilsken geting (som alla M-bilar) medans 645:an låter som ett vrålande lejon. Helt klart min smak.
Hallå Gotland!

Vad blev det? Säkert en M6;)

EB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.