|
|
|
|---|---|
|
Allvarlig fråga: Min vanos strular på M3 3.0:an så att motorn känns seg o slö. Kan motorn ta skada om jag kör lite innan jag lämnar in den på verkstan ?? Mip | |
| känns den seg och slö över hela registret? | |
|
Ja den känns seg o slö. Reagerar knappt på gaspådrag, klart mindre effekt och motorn låter inte alls vasst längre utan som en 320 motor. Vanos-styrboxen svarade förut att kamaxeln hade en grad-avvikelse på 13 grader (gränsvärde max 2 grader). Nu svarar vanos-styrboxen inte alls när man kopplar upp sig mot bilen. Förmodligen har vanos-styrboxen pajat och måste bytas. Vanligt fel tydligen på 3.0:an enligt BMW. Min fråga är dock om det är farligt att fortsätta köra ett tag till med denna sega motorkaraktär?? Mip |
|
| Varför chansa? Ta taxi i värsta fall men låt den inte "plågas", det låter allvarligt... | |
M3_BMW |
Chansa inte, förjävligt om motorn rasar något jag tror om du kör så mycket längre med bilen. Vad är livet värdt utan en BMW. |
Patrik_boyboy |
Det beror på??? finns dom som har åkt hundra tals mil utan problem, men jag skulle inte chansa det är dyrt nog att ställa in vanos och betydligt värre att byta räkna med minst 8-12 Tusen om du kan skruva lite själv... men ajg vet att det brukar ta verkstäderna ca 2 hela dagar att ställa in... |
Jonas M3 |
tjenare mip..... jag vet att du var hos tobbe o fick diagnos jag gjorde samma ock fick samma felkoder som du men ingen kontakt med vanosboxen.... sen nästa dag då min bil gick som en skållad råtta så hade vi kontakt med vanosboxen. tobbe sa med 90% säkerhet att det är bara en glappkontakt i min box. inget allvarligt altså... han kunde ställa kammar o allt. allt var på sin plats i övrigt... M-Tritschka |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.