AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.442

Fel på "bilbältessystem" bmw F11 -11

St
42
Stolze
325D M-sport 2011
Hej!

Det började med att bilen varnade för dåligt batteri, vilket jag bytte.

Då började bilen plinga och varna för Bilbältesystem samt fortfarande dåligt batteri.

Skaffat Inpa och registrerat ett batteribyte så nu varnar den inte längre för det.

Hur gör jag för att få bort resten??

Tacksam för svar / Rasmus
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Har du några felkoder?
Ch
30
Christopher85
530D Touring -11
Jag har fått samma varning på min f11. Hur löste det sig för din del? Allt började för mig när jag haft bilen på rek och dom råkat komma åt kontakten som går in i styrboxen till comfortstolarna. Jag klickade i kontakten igen men nu har jag ständigt en varning som säger fel i bältessystem och airbaglampan lyser. Även min elektrisk omställbara ratt har lagt av. Någon som vet hur man får väck felkoden samt tips för att få ratten att fungera igen. Med vänlig hälsning, Christopher.
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Ruskar liv i denna gamla tråd! Min f11 började knaka o knirra när man svängde! Allt ljud kom från ratten! svängde kraftigt åt vänster och då small de till! Nu varnar bilen att bilbältessystemet är ur funktion! De låter från ratten när man svänger ibland! Vad är detta, nån som varit med om dehär?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Har du bytt ratten eller demonterat ratten? troligtvis är det rattkransen som har gått sönder.
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
ja den är bytt av tidigare ägare till nya msport ratten. Går de att fixa själv?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Misstänkte det se på bild det är hela delen du åker på byta tyvärr Länk troligtvis var förra ägaren oförsiktigt vid byte man får absolut inte snurra på den delan ratten monteras det finns en spärr som man bryter sönder strax innan montering av ratten den finns ju inte där när man ska sätta dit en annan ratt man får inte snurra på den helt enkelt bara plocka bort ratten försiktigt och sätta dit den nya. Inne i sjäva delen så går det massvsis med film som lagrar info och övrig funktion ser ut som dom gamla foto filmen man stoppa in i kameran.
Snart lär den skå ut, farthållare ,blinkers,helljus och annat.
Obs se till att beställa rätt del om du har helljusassistans för bkinker och torkar spaken sitter i samma del.
PS nya delen kräver även kodning.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Spärren sysn uppe till vänster om 1 fast den är röd i verklighet.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Länk
Va
8
Vattenbyxa
320d Touring -07
520d f11 -13
Hej! Jag var precis med om samma som mackan så försöker väcka denna till liv igen!

Var påväg hem och när jag svängde fullt vänster så var det något så knastrade till runt ratten och varningen kom upp direkt!

Det är en f11 -13 och ratten har aldrig blivit bytt, kan dendär spärren ge upp ändå?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.