|
|
|
|---|---|
|
Hej! Alla 5-serie GT lagerbilar runt om i Sverige rullar på M-Sport chassi. Jag vill köpa en GT men inbillar mig att en sådan bil pga vikt, höjd, etc ska ha Adaptive Drive. Det verkar stört omöjligt att få provköra två bilar och jämföra. Min fråga: Någon som kört GT med M-Sport, DDC och/eller Adaptive Drive och kan ge lite tips? Jag vill ha en bil som är bekväm på dålig väg och inte kränger som en pråm i kurvor. /M Mina bilar: Länk | |
|
Finns det ingen som kört fem- eller sjuserie med m-sport, standardchassi respektive adaptive drive som kan uttala sig om detta? /M Mina bilar: Länk |
|
|
Jag kör F07 med standard och det duger... =) Släng med M-sport och luftfjädring runt om så blir allt frid och fröjd? |
|
|
Ja, det är just detta frågan gäller. Någon som kört m-sport på x-drive bil (då är det väl standardchassi) mot Adaptive Drive och har en åsikt. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Jag har inte kört adaptive drive i 5 GT, men kört x-drive med standardchassi och adaptive drive i 5-serie. Adaptive drive gör skillnad, sväljer mindre ojämnheter bättre och det slår något mindre om hjulen (på de bilar jag kört med AD har det suttit 20") och framförallt så kränger den inte i kurvorna och ställer sig inte på nosen vid inbromsning. Så visst är det en skillnad mot det vanliga chassit (inkl m-sport som är samma på xDrive) och gör färden ytterligare lite bekvämare, köregenskaperna något tryggare (iaf de upplevda). Huruvida det är värt 33k kan endast den egna smaken och plånboken avgöra. |
|
|
OK, mycket bra, tackar. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Kör 535d GT helt underbar... Tyvärr så vill frun kunna lasta mer på höjden pga tillökning så jag funderar nu på om jag ska byta fru eller bil 😉 När jag köpte GT Efter att ha provat lite så kom jag fram till att jag skulle ha edc för att den inte skulle kännas för gubbig i kurvorna samtidigt som jag var trött på mina stötiga e61 med 20 tum. Även fast bilen är stor och tung så går den så otroligt lätt i kurvorna. Speciellt med sportläget. Jag tror att det framförallt är edc som gör det. Jag har AD + EDC ingen xdrive inget mchassi(vad jag vet). Däremot kan jag ibland sakna aktiv styrning som jag hade på e61 nu får man ratta lite mer. |
|
|
Hej, DD gör bilen krängstyv och EDC gör den bekväm i gupp och skarvar, tillsammans blir dessa två Adaptive Drive. Verkar som att AD är givet på denna bil. Beställer på söndag! /M Mina bilar: Länk |
|
|
Missa inte aktiv bakaxelstyrning, webasto och rattvärme är ett tips. Good luck! Asken |
|
|
Hej, aktiv bakaxelstyrning finns ej till x-drive men webasto och rattvärme finns med i specen. Lyckades få in bilen i förbokad produktionsslot så den är hemma redan vecka 45! /M Mina bilar: Länk |
|
| Pris totalt?? | |
| Hur var det nu, kommer den nya i början av nästa år? | |
|
Kanske det! Baserad på nya 7-serien då...? Jag tror att nästa 5-serie GT kommer att bli betydligt mindre "fläskig" och därmed förlora lite av sin charm ;-) /M Mina bilar: Länk |
|
|
Update: Bilen byggs idag! /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.