|
|
|
|---|---|
|
Oljefilterhuspackningen i gummi på E46:an är standardfel att läcka så småningom. Någon som lyckats täta läckan genom tillsats i motorn av Omega 917 / Reslone Engine Stop Leak / AT-205 eller motsvarande? Scotty Kilmer menar det fungerar, har sett skrivet det fungerar på gummitätningar om de är hela / oskadade, av medlet sväller de och blir mjukare och därmed tätar bättre. Ingen negativ effekt på motorn anges. | |
|
Det är nog svårt att säga om det fungerar eller ej - beror ju mycket på i vilket skick packningen är - har den spruckit pga torka, kommer det inte att gå. Jag har testat Omega #917 för mindre läckage (fuktande) i packboxar i bakaxlar och växellådor och då har det fungerat. Är det större läckage är det nog bara byte av packningar/packboxar etc. som gäller. När jag lät byta ventilkåpspackningen och packningen till nämnda oljefilerhus på E39:an, var packningarna spröda som knäckebröd och hade torrsprickor...där hade nog inte något mjukgörande medel räckt. Med vänlig hälsning Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svar, Johan. Det logiska vore att anta att oavsett form på gummipackningen, om medlet kan nå dit kan det göra verkan. Sen om det stoppar läckan är en annan sak som konstaterats. En analogi är gummipflege + dörrlist. Ingen mängd gummipflege kan få en söndertrasad förardörrlist att medge adekvat tätning. Jag har sett mest information om att det fungerar på radialtätningar. Men borde rimligen kunna generaliseras till alla sorters former på packning. På min kärra finns ett misstänkt läckage, efter motortvätt så småningom får det utvisa var läckaget kommer ifrån. |
|
| Har löst flertal läckage med liknande medel. Klart värt att pröva. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.