|
|
|
|---|---|
| Tjena, Bytte till mig en 2010 års 335d med Idrive panel härom dagen och till mitt stora förtret så finns det ingen telefon support alls i mitt system. Har googlat på diverse lösningar på detta problem och blir väldigt sugen på en "combox" uppdatering . Har någon här erfarenhet av detta just i en E90-91a det som oroar mig är om jag måste dra kabel osv och sen kodning får mig oxå att känna mig nervös. Funderar över navigation, klimat funktioner samt språk osv ?? | |
|
Det beror lite på vad du har i bilen idag.. Öppna skuffen, vid reserhjulet där någonstans kan det vara så att du har en TCU eller MULF idag, då finns det lite färdiga kabelhärvor att köpa löst där du sonika byter ut den befintliga enheten till en Combox. Sen får du givetvis koda bilen. Har du varken TCU eller mulf i skuffen, så får du köpa ett Ipod/USB retrofit kit och med denna så sätter du comboxen bakom handsfacket (om du inte har mugghållare som slajdar ut) Annars får du hitta en nannan placeing däromkring, folk brukar sätta den bakom mattan på passagerar sidan. Sen koda bilen.. Ska finnas lite kodningsguider att läsa om.. Har dock läst mig till att CIC'n måste vara av en viss version eller nyare för att kunna aktiva Comboxen, om det är 2012 eller något.. Minns inte faktiskt! Jag har dock bytt DME (motorstyrenhet) i min bil och då ändrade dom i-Level i hela bilen till 2015 nånting.. Jag antar att CIC'n ingår i det och isåfall kan jag aktivera BMW apps också... t.ex.. Jag har inte vågar ta steget än heller själv, men jag är riktigt sugen... vill ju kunna ha BT ljus i bilen och styra spotify från ratten |
|
| Du kan köra din VIN genom en decoder och kolla, vissa bilar har en Comboxförberedelse och då är det mesta i kabelväg installerat, men inte mukvarumässigt aktiverat. | |
| Vilken vin decoder är att föredra, provat några och får ut utrustnings listan men vet inte riktigt vad jag skall leta efter ?? Jag har en TCU eller Mulf i bagaget inte kollat vilken ännu .. | |
|
bmwarchive är bra.. Brukar stå något med Combox i klartext. Kanske är en Combox du har i trunken redan? Ta reda på vilken du har först i bagaget, det finns massvis med trådar om ämnet på e90post.com :) Annars kan du besöka bimmer-tech.net Polsk firma som säljer allt du behöver, men även programmerar din bil över nätet. Många på E90post som prövat och alla lovordar bimmer-tech, har ingen erfarenhet själv, men dom verkar vara legit av det man läser iaf. :) |
|
| Kollade i bagaget idag å där låg en MILF.. förlåt MULF2 enhet.. Funderar på att kontakta polackerna , tyvärr känns det efter lite letande som om jag saknar en del kablage ! | |
| Brothan Hur gick det med att skaffa combox i bilen? | |
| Det blev aldrig någon uppgradering i den bilen, bytte tyvärr till en F31 istället.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.