AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.813

HR fjädrar och montering i Sthlm - F31 328i xDrive?

Visa användare
110
Arson
323i Coupe -96
Hejsan,

Har precis köpt en 2013 BMW 328i Kombi med 4wd som ser groteskt hög ut i nuläget...

Finns det någon bra firma eller privatperson i Stockholmsområdet som kan montera en uppsättning sänkfjädrar, och vilka rekomenderas till XDriven?

Tack!

// Mattias
Visa användare
110
Arson
323i Coupe -96
Jag antar dessa är de som gäller?

Länk
da
280
damaen
M135i xDrive
Kolla även på Eibach om du inte vill ha fullt så extrem sänkning
Visa användare
110
Arson
323i Coupe -96
Tror 40/30 skulle bli bra på bilen! :)

Men vad tror vi om montering, någon som kan ta emot bilen om jag beställer fjädrarna?

Tack!

// Mattias
070-376 15 83, aronsson_se[a]hotmail.com
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
det är väl bara ta vilken verkstad som helst med bra rykte, även BMWs verkstäder.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Du har väl inte EDC-dämpare? I så fall är det väl som Qbone säger, ta vilken som helst verkstad med bra rykte.

Bil & Motorteknik i Huddinge är bra.
Visa användare
110
Arson
323i Coupe -96
Kollade med Stertman. De ville ha närmare 12 000 för bytet och fjädrarna...
Arson: Jag upplevs säkert som "tjötig"....Men Länk har monterat massor av egenhändigt inköpta delar åt mig, typ svänghjul, koppling mm. Jag rekommenderar de, fråga efter Micke o hälsa från mig :)
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
12000:- för fjäderbyte ingår helrekond, oljeservice samt hjulinställning också då eller? Stertmann är ju bra knasiga vill bara hjälpa till om du köper prylarna genom dem. Det hade ju varit lättare de bara sagt nej tack:-)

Själv betalade jag typ 1500:- på den verkstad jag brukar anlita vid icke BMW fri service jobb om man säger så.

Glöm inte du måste göra en hjulinställning gärna någon vecka efter när den satt sig ordentligt

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.