AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.577

Bmw Z3 2.8 1999 - frågor inför köp - Antispinn - Airbaglampa

Hejsan!
Har sedan en tid tillbaka varit sugen på att köpa en Bmw Z3 2.8 1999 som har gått ca 17000 mil. Har varit och pratat med ägaren och efter en liten snabb genomgång av bilen så finns det några nämnda problem. Det första som oroar mig är att antisladden glappar, vilket enligt besiktningsprotokollet måste fungera. (tror jag)
Därefter så lyser airbaglampan och han beskrev det som att det var på grund av något problem ifrån passagerarstolen. Utöver det så är den i rätt så hyfsat skick.

Airbagproblemet kan ju även lösas lätt, beroende på vad som är felet. Om det är sensormattan så kan då Hasses geniala uppfinning lösa problemet, vilket simulerar att någon sitter i stolen. Men vad kan det annars tänkas vara eller är detta det mest sannolika felet?

Antispinnproblemet kan då däremot vara värre, utifrån det jag vet kan det vara att det är för stor skillnad i omkretsen på däcken, men kan då även vara något annat. Skulle någon kunna gissa vilka problemen kan vara och vad kan det tänkas kosta att laga?

Mvh Adam

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.