|
|
|
|---|---|
|
Hej kära bmw-ägare! Jag vill ansluta mig till bmw-familjen och vill ha lite råd när man köper en begagnad 1 serie. Några frågor jag vill ha svar från er :) 1.Jag kör idag en golf men har länge velat ha en bmw istället, den får kosta 140.000 max och får gärna vara 2012 och framåt då jag gillar ansiktslyften dom gjort. I snitt kostar en 2011, 140.000 kr och 2012, 170.000 hos bilhandlare. Hur mycket går en 2012 ner i pris efter nyår? 2.Vad ska jag kolla på när jag provkör, finns det några vanliga förekommande fel på 1 serien? Har testat 2 st och på den ena funkade inte backsensorerna, på den andra var handtaget på förarsidan lös när man ska gå ur bilen, gemensamt tycker jag att växelspakarna skakade mer än vanligt jämfört med andra bilmärken? Tacksam för alla tips och råd innan jag köper tack! | |
|
Jag tror att det är så att nya 1-serien är för ny för att eventuella typfel och barnsjukdomar skall ha hunnit upptäckas faktiskt. Om du har tittat på 1-serien diesel med manuell så vibrerar växelspaken en hel del i neutralläget. Det är inget fel, det är bara en egenskap den har. En bil i prisklassen 150K skall ju inte ha några trasiga grejer som handtag och backsensorer tycker jag nog allt. Själv tycker jag nog att du skall titta på en 120d med automat, om du tittar på nya 1-serien. Om du tittar på gamla så är det inte lika viktigt. Skillnaden ligger i att de flesta lär nog förvänta sig att nya 1-serien har automat den dag du skall sälja bilen. Då slipper du dessutom bekymra dig om växelspaken vibrerar. |
|
|
> den får kosta 140.000 max och får gärna vara 2012 och framåt då jag gillar ansiktslyften dom gjort. Jag skulle inte kalla det ansiktslyft, det var ju en helt ny modell (F20) som kom 2012. Prova gärna båda så får du fundera på om den är värd merkostnaden. |
|
|
Hej Barnsjukdomar lär nog ha upptäckts då modellen är från 2012. Jag tycker nog det är riktigt bra läge på den första generationen om du hittar en lågmilad typ 2011 med m-sport osv. Ska du ha diesel så kolla 123. Likvärdigt med bägge generationerna är att utseendemässigt så krävs m-Sport tycker jag i varje fall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.