AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.196

Köpa 330D -06 med 20k mil?

Hej!

Jag är lite i jakten på "ny" bil. Det finns lite 330D ute från -06 som ligger runt 100k-120k. Men hur är det att köpa en bil med 20k mil på mätaren? Hur länge kan man räkna med att motorn håller? Jag räknar kallt med att köra den tills den är slut, så försäljningsvärde är inget jag funderar på, men jag vill ogärna råka ut för obehagliga överraskningar.

Vad bör man kolla så att det är gjort i serviceväg?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Motorn skulle jag inte oroa mig för, däremot lär du åka på byte av partikelfilter där nånstans. I övrigt är det nog bara normala slitagedelar som behöver bytas. Momentomvandlare har i vissa fall orsakat problem men det verkar främst vara de som chippat bilen.

-------
//Lövet
Ok, då ska jag hålla lite extra koll på om filtret är bytt redan! Tack!
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Motorn håller i all evighet om den servas väl.
We
159
Weelie
435D GC-15
Om du tittar på en med manuell låda bör du också kolla om svänghjulet är bytt.
Om inte är det stor risk att det snart blir aktuellt, kostnad runt 20 000:- på verkstad.
Jag fortsätter i denna tråd:

Vad tror ni om denna: Länk

Många mil, gått som leasing, snygg, bra utrustad tycker jag. Om inte DPF är bytt bör man kanske räkna med det ganska snart? Automaten, håller den?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
DPF ska hålla bilens livslängd på den årsmodellen. Så länge den inte bara gått stadstrafik (vilket den inte borde med tanke på miltalet) är det lugnt. Samma med automaten, ett oljebyte sen håller den 20 tusen mil till.

-------
//Lövet
Tack Andreas!

Då är den ju lite intressant. De har ju dessutom haft den inne ganska länge, så det kanske går att få ner den en bit i pris...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.