|
|
|
|---|---|
| sugen på nåt retrofit projekt igen .-) | |
|
Det fanns inte 9/99 enligt prislistan och m5portal.com listar inte värmaren bland options så det tyder på nej. Fråga på m5portal.com så kan Nicke svara 100 %. Mvh Stephan |
|
| ok - tack får hitta på nåt annat roligt :) . kylfacket i mittkonsol kanske då.... | |
Buspelle |
Jag hade motorvärmare i min m5a. Det var en Defa, men det var lite special med installationen vill jag minnas. |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Jag har motorvärmarte på min M3a "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Men DEFA är en elektrisk motorvärmare - inte en bensinvärmare va? kunde du styra (sätta tider mm) den från Navven? |
|
| Hittade ett 13år gammalt inlägg på m5board Länk tydligen ingen som gjort det. Varför inte testa och se om det går att göra? | |
|
Nej det fanns inte. Till 00/07 fanns lantentvärmeaccumulator. I princip en thermos med salt som snabbt värmde upp kylarvätska med eftervärmen lagrad sen förra körningen. Systemet har vissa problem med åren, många väljer att montera ur den. På realoem.com finns bensinvärmare som kompletteringsdelar men inte beställbart från fabrik. Det är stor industri i Tyskland hos handlare att eftermontera värmare, en universalsats med t70 fjärrkontroll borde funka. Hade det på krutis med tfnstyrning. Elvärmare går att bygga ink tidur, moddad defa blockvärmare eller enbart kupé, det senare har en kompis. Skulle dock rekommendera en calix slangvärmare. Mvh Asken |
|
|
Om det inte sitter nåt inuti vänster hjulhus på M5 skulle du alldeles säket kunna göra en "orginalinstallation" om du plockar fäste, avgasrör och delar av vattenrören från en skrotad bil med detta, sedan in med en standardvärmare. Tveksamt om man kan köpa delarna från BMW längre, men de finns i katalogen. Det bör ju gå med en BMW-värmare också för att få den styrd direkt av bilen, men att sätta i en gammal sån är nog att be om problem (med driftsäketheten). "Why float through life when you can drive?" /Martin |
|
| hmm plats kan bli ett litet problem.....men i princip borde man kunna utgå från 540'ans orginalgrejor och se hur långt man kan komma ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.