|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ett minimalt problem som jag skulle vilja få "respons" på då jag inte kan bestämma mig. Jag har en budget på ny bil mellan 130-170, krav är diesel, automat och lite roligare. Bilen ska gå till och från jobbet varje dag ca ´3 mil enkel resa, vi har en suv också så detta blir en andra bil. Har nu hittat 2 modeller som är HELT olika men som ändå "lockar", vilken hade Ni valt? 1. BMW 330d Cab, -07, roligt med cab med praktiskt? 2. BMW 745d, -05 ca 4´ dyrare i skatt+försäkring och mer osäker andrahandsvärde. säkrare än 330d? med tanke på att bilen ska köras året runt.. Vilken hade NI val toch varför eller har Ni rent av någon annan idé av bil? Tackar + ha en bra dag Länk | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Då jag redan har en SAV och Coupe så hade jag tagit Cabben. Jag är för ung för en gubbabil (745 plus att 745 ger mig bad feelings - läs: volvo 745 :))) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Varför diesel? Hur mycket kör du? Du kan få en helt OK M3 för pengarna - du lever bara en gång och sista fracken har inga fickor. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Tja, en anledningarna kan ju vara att en sexcylindrig diesel är minst lika rolig att köra - men det är ju helt subjektivt förstås. Om jag haft en SUV som första-bil så hade jag helt klart valt cabben. Den har liksom mer att komplettera med än vad en 745d har, jämfört med en SUV. För övrigt hade jag valt cabben ändå för att jag älskar cabbar. :) |
|
| Cabben, utan minsta tvekan. | |
|
Vad som helst förutom 7-serien. Med tanke på dina krav så skulle i princip vilken 3-serie som helst passa. |
|
|
Kul med så många svar direkt! Ja absolut varit inne på (täckt 3-serie) 335d men dem är fortfarande dyra trots ej facelift etc...har även fudnerat på jaguar XF, Mercedes CLS, AUdia A8 (äldre karossen) den var dock extremt dyr i försäkring... ..Lutar åt Cab nu då :-) Länk |
|
Verdi |
Cabben såklart. Angående M3 så handlar allt inte om inköpspris. Bilen ska försäkras, servas och tankas också. Plus eventuella reparationer som jag antar är dyrare på M3. Skulle dock föreslå 325i Cab istället. Du får den säkert billigare än en 330d och det är en motor som passar utmärkt i en cab. |
|
Ta en cab! Och då helst en med en bensin-sexa i. Med tanke på att du ändå inte kör så långt så skulle jag välja bort en diesel, mest för att jag anser inte diesel och cab hör ihop. Här vet jag att Alexander inte håller med men den diskussionen kan han och jag ta separat nästa gång vi träffas :-) Har haft en 745 -02 och visst är det en bekväm bil och man får mycket bil för pengarna men den är inte kul att köra på samma sätt som en mindre bil. Dessutom är känslan av att åka öppet oslagbar och då det verkar bli er andra bil så varför inte ha något lite skojigare. Så slå till på en cab! Niklas Fransosen |
|
|
Det blir en gammal 330d cab att pendla med :) hämtas imorgon Tackarrr för era kommentarer |
|
|
Ta cab alla dagar i veckan! Gärna med en "orrande" motor :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.