|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan boys and girls! Vilket värde tror ni att min kärra kan betinga? BMW 540iA touring, årsmodell 2000 Nypris ca 750.000 SEK Service gjord enligt instruktionerna, alltid på auktoriserad BMW-verkstad. Konditionstest på BMW-auktoriserad verkstad genomförd av mig den 26/6. Besiktning genomförd den 9/9-02 utan anmärkningar. Ny framruta den 24/7-02 pga stenskott Förutom seriemässig standardutrustning är bilen extrautrustad med följande: * Exklusivpaket. * Komfortpaket. * Orientblå metallic lack. * BMW Individual + utökad skinnklädsel. Marinblått nappaläder och blå vinyl (!). * Paneler i ädelträ * DSC (Dynamic Stability Control). * PDC (Park Distance Control). * Regnsensor * Gröntonad överkant på framrutan * Servotronic, hastighetsanpassad servostyrning. * Automatisk nivåreglering samt sportchassieavstämd, sänkt 25 mm från fabrik. * Avtagbar dragkrok, BMW original. * Fjärrstyrt alarm + centrallås, inkl komfortstängning, samt öppning. * Softclose baklucka. * Shadowline. * Golvmattor av velour, både fram och bak. * Vita blinkersglas fram, på sidorna och bak (original). * Takreling. * Elektrisk sollucka i glas. * Ortopediska komfortstolar, el-styrda, förarstol med 3 minnen. * Aktiva stolar fram, dvs. massage. * Sätesvärme * Spoltorkare med intensivrengöring, uppvärmda. * Xenon ljus. * Automatisk klimatanläggning med AUC. * Webasto fjärr resp tidstyrd motor + kupévärmare, originalmonterad från BMW. * Navigation (Europas stora städer inkl huvudvägar samt detaljkartor över SE, DK och TY). * TV + Text TV, original. * Infällbara backspeglar, elektriska, inkl uppvärmning. * Automatiskt avbländbara backspeglar, alla tre. * Elektriskt nerfällbar höger backspegel, valbar funktion. * Solskydd för sidorutorna bak. * Bordmonitor (stora färddatorn). * BMW / Nokia inbyggd telefon (handsfree + mikrofon + telefonfunktioner i TV’n). * Elektriskt inställbar M-sportratt inkl kontroller för Radio/TV/Telefon/Farthållare. * CD-växlare original (plats för 6 skivor). * Hifi Professional Radio/Kassett/CD. * DSP Soundsystem. * Hifi högtalarsystem, 12 högtalare, original. * Tempomat farthållare. * 17” Lättmetallfälgar (BMW Original, Stjärneker 49) * Kumho 712, 235/45/17-däck (alla fyra köpta sommaren –02). * Silver Seal - lackförsegling (2001-12-17) * BMW Original cromat ändrör * BMW Original formgjuten matta av plast för bagageutrymmet roadZter | |
|
Den har gått 11.000 ärliga mil (mestadels på landsväg av förra ägaren som pendlade en hel del mellan sina två företag i Stenungsund/Helsingborg). roadZter |
|
|
Lite slavrigt räknat och utan att ha sett bilen i verkligheten - 379.000:-? ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
|
Redan bytesdags DZ?? Byta upp dig till min E34 eller?? *S* |
|
|
Gasar-Magnus: Vi får se, hur som helst är det motvilligt. Denna bil är den bästa bil jag någonsin ägt/kört. Jag och sambon har lite husbyggarplaner... roadZter |
|
|
DZ:Hus är kul,men dyrt ( köpte för ca 1 år sen...) men då är väl bara vovven sen är det klart: Villa, Vovve och kombi?? |
|
|
Hus = dyrt, bygga hus = ännu dyrare därför ryms inte någon vovve i kalkylen. Dessutom hade jag hoppats på ett regimskifte som hade eliminerat fastighetsskatten, men å andra sidan så lär ju inte räntorna rusa i höjden som de traditionellt alltid gör när borgarna tagit makten. "Gungor och karuseller..." Men men, nu vill jag ha lite mer värderingssvar! =) roadZter |
|
| Svensksåld? | |
|
Kane: Tysk Import. En ägare i Tyskland och en ägare innan mig i Sverige, inte importerad av någon med vinstintresse. Personen innan mig importerade bilen själv och körde den ca 7.000 mil innan jag köpte den. roadZter |
|
|
Det är svårt att ge en prisbild då privatförsäljning av bilar i prisklass 300'+ inte är lätt. Jag bedömer rimligt pris till regionen av 325'. Men om en intressent fastnar för den "extremt" långa utrustningslistan kan priset säkert bli högre. De som jobbar med bilförsäljning på detta forum (Bimmerman m.fl.) kan säkert ge bättre prisindikation. En snabb sökning på BMW/Tyskland visar några motsvarande välutrustade bilar fast 99:or för 250' resp 290' Länk Länk Och en 16'-milare för 200' Länk |
|
|
Danne: En prislapp någonstans mellan 350K och 390K tycker jag verkar vettigt. Jag lider med dig som måste sälja din älskling.... |
|
|
Gissar på läget 265-285tkr som utgång. Asken |
|
|
Jag får (tyvärr) hålla med Asken, strax under 300 vallen... |
|
| Asken & Magnus: Hur motiverar ni ett sådant lågt pris? | |
| 300+ då har folk så mycket pengar att de köper nytt. 11k mil = mycket på en 00:a fin bil iofs. | |
|
Danne: du vet vad jag gissade till dig per tfn... Mvh Asken |
|
|
11k mil kan anses vara mycket på en -00, men det är i alla fall ärliga mil vilket tyvärr är sällsynt. När jag letade 540 så var det snudd på omöjligt att hitta en relativt fräsch bil med god utrustningsnivå, det var tröttsamt många som var skruvade! Värdet på dessa bilar sänks i och med att det finns en del herrar som importerar, skruvar och säljer "billigt" med tanke på den nya mätarställningen. Senast idag kan man se en sådan annons här på BMWPower. Visst går det att hitta undantag, men ställ er frågan varför det finns en uppsjö med årsmodell -97 och -98 som gått drygt 7.000 mil... Tänk så många motorstarkare E46-alternativ i årsmodell -00 som ligger runt 250'. Är det då inte värt att lägga till ca 50' för att få en stor 540 med V8 på 286 hk och en lååång skön trustningslista? =) Mycket fin bil för pengarna! Vill även tillägga att bilen är skonad från en massa småbucklor och repor samt har få stenskott på huven. En ny lackförsegling skulle dock inte skada. roadZter |
|
|
Kane: Ingen av de tre identiska länkarna du bifogade i ditt inlägg fungerar... roadZter |
|
|
Som Asken säger samt det klassikt kapitalistiska grund konceptet: Tillgång och Efterfrågan Få VÅGAR pappa upp 300 på en beg. bil ( mig själv inräknad som tveksam, men övertalbar) "hellre ny V70 140hk än en "mätarskruvad, krockad,stulen,fifflad,myglad,blodkurir,polackmaffia-540" resonerar medel-Svensson,tyvärr, men med "rätt" köpare är läget ett annat......... ("rätt" köpare hittar du nog bara här på BMW-power) |
|
|
Askovich: Jo, på så sätt är det nog svårt att få det den _egentligen_ är värd, för nog borde det vara mer än så. Ska erkänna att jag inte tänkte så långt den här gången :) Om man tar den låga siffran i ditt intervall så landar värdeminskningen på 65% om jag räknat rätt - detta på 2 år! Tidigare hade jag svårt att förstå mig på de som köpte nya bilar, nu är jag beredd att idiotförklara dem! ;) Men nog tror jag att det går att få ytterligare ett antal tiotusenlappar om man har råd och tålamod att vänta på "rätt" köpare. |
|
| Magnus: Hehe, såg ditt inlägg först efter mitt var postat...lustigt att vi drog samma slutsats och gjorde samma ordval när det gäller '"rätt" köpare' | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.