|
|
|
|---|---|
|
Hej! Satt i bilen här om dagen och kände en skarp lukt av bensin. Gick ut och kollade under bilen, där jag hittade en stor pöl med bensin. (Notera att jag precis tankat för 500kr så det var ungefär 45 liter i tanken.) Det droppade friskt från tanken, så pass mycket att det nästan blev en stråle. Jag snackade med min morbror som tidigare haft 4 st olika E34, och han sa att bränslerören rostar sönder på dem. När det slutade droppa så var det lite över 20 liter kvar på mätaren. Jag misstänker tanken, men tänkte höra med er experter om det är möjligt att närmare 20 liter bensin rinner ut via ett bränslerör. Tack för svar! MVH John | |
|
Hej, Är det inte en plasttank på den modellen? De är väl inte heller odödliga, men kanske morbror ligger rätt - bränsleledning sönder. Du får väl krypa under. Gissa går ju knappast. /Lennart CS #6887 Ge mig styrka att hålla tyst tills jag vet vad jag talar om... |
|
Transocean |
Ja, hadde det samma på min gamla E34 530V8. Vid ungefär 20 liter kvar i tanken slutar det att läcka. Luktar dock fortfarande bensin. Det är två stk. avluftningsrör på tanken som rostar sönder och börjar läcka. Köpte dom för några hundralappar hos BMW. Man måste demontera bakre stötfångaren samt släppa ner tanken, så se till att ha en nästan tom tank innan du byter så blir det lättare. Själva bytet klarar vem som helst som har bytt olja själv en gång och tar ca 1-2 timma om man tar det lugnt. |
|
på E39 brukar det vara rören som går framåt från tanken som ger upp, syns lätt på vä sida framför tanken utan att hissa upp bilen, Skapligt lätt att byta mot 8mm kopparrör eftersom det är slangklämmor som ansluter. FAF |
|
|
Här ser du en lös tank och dess rör, rören är bytta för inte så länge sedan. Den från påfyllningen har jag för mig är stål från början, här utbytt mot gummislang. Obs tanken är från en kompis bil och det är han som gjort att jobb. Länk Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.