|
|
|
|---|---|
|
någon som vet vad värdet på en z3 mcoupe är i dag | |
| Högre än tidigare | |
| jag vet. 83563kr | |
|
Härligt dryga svar men jag förstår dom :) Börja med att berätta om bilen: - Årsmodell? - Skick? - Mil? - Färg Und so weiter... ös på. /Fille |
|
|
Cosmossvart glaslucka 13000 mil import Tyskland 2001 svartskinn Hr cupkit fintskick 8 st orginalhjul |
|
|
Det svåra med dessa bilar är att det knappt finns några att jämföra med. Kolla Mobile.de för att få en hyffsad fingervisning, dock så är vissa modeller dyrare i Tyskland än i Sverige just nu. Hittar du rätt köpare så betalar de gärna bra för en fin bil. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Det är ju inte rätt det heller - bilen är värd så mycket som en köpare vill ge för den - inte en kr mer. Vad vill du ha för den ? Börja med det och se (fast inte nu på hösten utan i senvår) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Sen får man ju skilja på vad köparen och säljaren tycker den är värd. Säg att jag vill ha 100 för en bil och köparen vill ge 50. Vad är den värd då? När säljs den? Säljs den alls? Säg att den säljs för 70, varken jag eller köparen tycker ju den är värd det :) |
|
|
Phoenix, om du som ägare vill ha 100kkr och köpare vill ge 50 kkr, så blir det såklart ingen affär. Då fortsätter du att behålla bilen för du värderar den högre än "marknaden". En ägare av en produkt bör vara den som värderar den högst, annars skulle ju inte personen äga den. När någon annan värderar den högre så säljs den. |
|
|
Phoenix, du har ju själv en "öppen" tråd om köp, efter vad du vill ha, vilket är helt normalt! Om du t.ex. kan tänka dig den där "svindyra" som låg på 290, men bjuder, säg 230', kanske säljer tror att ni kan enas, och då börjar förhandlingen. Eller så är säljaren inte intresserad av att sälja för under, säg 275', då blir det nog ingen förhandling. MEN, bottomline, är ALLTID, att på något sätt är både säljare OCH köpare nöjda om det blir affär, annars lurar man sig själv, eller hur? Så, som andra har sagt, MARKNADEN, d.v.s köpare OCH säljare, bestämmer vad som är rätt och fel, i varje enskild affär! I ditt fall, är det svårt att hitta "marknaden", du kan inte bara titta på objekt, du måste också titta på hur det gick = försäljningspriset i enstaka affärer ( det är lättare på "hemnet", där finns försäljnings-statistiken på många VERKLIGA försäljningar = transparant marknad, men beg. bilmarknaden följer inte dom reglerna...ingen öppen statistik) em3 |
|
|
Jag har en förmåga(oförmåga) :) att köpa de dyrare/finare objekten som jag anser vara värderade för högt men jag vill ha det "bästa". Blev särbo i våras och tog över huset själv och betalade ut hennes del så har inte råd med de finare just nu.. :/ |
|
|
Helt rätt, och förståeligt, Phoenix!!! Tycker du gör helt rätt, att sikta på det du vill ha, och köper, om du kommer över något, som du kan "bära" i nuläget!! Kämpa på, och lycka till, undrens tid är inte förbi ( jag "fick" min M3:a klart prisvärt för ett år sedan! Jag behövde inte köpa, och jag kunde lagt mkt mer än dubbelt, men hade en "mind-set" på vad jag ville ha, OCH vad det fick belasta min ekonomi.). Det är viktigt att bestämma sin målbild; objekt, emotionellt och ekonomiskt, då blir det nog ofta bra! Men grundgrejen är att det är svårt att förutse vad ganska sällsynta objekt är värda, och vad dom går för....om alla fortsätter att info'a varandra på forumet, ger det en viss transparans och stöd, iaf. Jag stödjer den iden, och tycker att den är sund!!!! Själv har jag haft oerhörd nytta av inlägg som berättat/avslöjat tveksamheter på både objekt och firmor, är mycket tacksam för det, och "betalar" gärna tillbaka om jag kan bidra! Till slut, känner mig lite OT, och hoppas att TS också får någonting med sig av trådens "utveckling", säg till annars, z3mc!! Dessa underbara bilar engagerar! :) em3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.