|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nytt fantastiskt problem med bilen :) Varvar upp till 2500rpm och sen bara sitter där, händer inget. Har jag manuellt läge i varvar den drygt 3-3500rpm. Var och felsökte och fick upp att wastegaten var kass, är det bara att byta denna eller har ni några förslag på annat jag ska byta först? Vacuumslangar? Började riva lite igår för att kolla alla kontakter och liknande men allt verkade bra, när jag sedan körde bilden fungerade den ordentligt igen i nån mil men sen var det samma skit igen, därav har jag svårt att tro att det är en vacuumslang. Alla tips mottages gärna, ska på tjänstresa på onsdag igen så jag har lite brottom :) Tack! | |
|
Ok en uppdatering. Haft av wastegate o allt såg fint ut, inget fukt eller annan Skit i den. Bilen fungerar som den ska tills den blir lite varm sen agerar den som ovan. är det någon som har några idéer på vad det kan vara? |
|
|
Hej! Hur långt har bilen gått? Ser alla vakumslangar och WG bra ut så kan det vara igensatt partickelfilter. Blir bilen tillräckligt varm så att reningen går igång? _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Hej! Bilen har rullat drygt 22k mil. Vacuumslangar har jag uteslutit då den fungerar ett tag i början. Hade dom varit dåliga hade ju problemet antingen kommit o gått eller varit konstant. Partikelfiltret, den luktar ju en del när den står still men jag använder bilen i tjänst och den körs 3-400 mil i månaden (skåne-stockholm) och arbetstemp ska inte vara några problem. Var uppkopplad i dator som sa WG, så jag vet inte riktigt. Har en vän som säljer motorer så jag kan få nyrenoverad turbo med WG för nån 500 mer än vad en WG kostar... men får spel om det sen inte är det haha |
|
|
Har du kollat laddtrycksregulatorn? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.