|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan man som inte är medlem i Bmwcs komma och köra ändå på banan eller måste man lösa medlemskap där? | |
|
Du ska vara medlem i BMW klubben på ett eller annat sätt. Men löser du i BMWSC på plats kan nog killarna fixa så att det gäller hela nästa år också. Hoppas att min signatur kan sporra dig att testa åtminstone..... De som kan, kör. De andra putsar.... ....och livet är för kort för att inte använda sina grejer. |
|
|
Joo jag hade nog tänkt att ta mig en sväng på banan då jag hoppas att det inte kommer att vara lika lång kö som det brukar vara på "En dag på racerbanan" som Bilsport arrangerar. Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Antar att det är hjälmkrav när man ska köra? Samt vad kostar det att köra om man inte är medlem i någon klubb? Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Ja,hjälmkrav är det och bomullskläder brukar rekommenderas...Om du gör som Vince föreslår och blir medl i BMWCS på plats så kostar det 400kr för själv bankörningen... |
|
|
Hur är det med handskar? Måste man ha det också. Det behövs ju i alla fall på bilsports arrangemang har jag för mig. Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Detta är en aktivitet för medlemmarna i de deltagande klubbarna och därmed måste man också vara medlem. Som Vince sa så går det lösa medlemsskap i BMWSC på plats. Löser du aktivt medlemsskap för 2003 på plats den 28:e (eller innan) så får du träffen den 28:e på köpet. För övrig information om BMWSC och inbjudan se www.bmwsc.com Vad gäller din fråga om likheter med "en dag på racerbanan". Nix, några sådana köer är det inte tal om. Alla brukar hinna köra så mycket som bil och förare orkar, bägge måste ju få stå svalna lite varven. /G |
|
|
Oki, då vet jag lite i alla fall. Dit kommer jag att åka men fårse om jag ska köra med bilen då jag inte har hunnit med att göra alla modifieringar som jag hade tänkt mig på bilen. Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Vilka kommer på säsongens sista banträff? (Jag gör det =) Mvh / Micke R |
|
|
Micke R: Jag ska komma dit hade jag tänkt och rasta min 325 lite. Men det blir nog bara lite lugnt då jag inte fick in buren som jag hade tänkt i helgen utan att den måste svetsas om lite granna för att passa perfekt! Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Kul! "blir nog bara lite lugnt".... Jojo, det brukar låta så men väl där så..... =) Mvh / Micke R |
|
|
Jag kommer gärna om jag kan "samåka" med ngn :-/ Är totalt pank och ingen bensin i bilen =( Vet inte om Stephan här från Åkersberga ska med??? Får man åka med i Alpinan kanske??? =) Mvh Tobbe |
|
|
Jo det är väl så sant så sant. Men jag ska bara testa och se hur bilen betér sig på bana. Den är inte byggd för att köra med på bana!!! Lönen kommer ju på onsdag, dvs den 25! Fast du kanske har något annat datum? Eller du kanske läser? Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Har tänkt att åka till kinekulle på lördag om vädret är ok. Har aldrig kört på bana med bilen så ni får ha lite tålamod. Har betalt in årsavg. till BMW CS idag, så det är väl bara att dyka upp på lördag morgon. Något annat än hjälm och bomullskläder som ska med?? /janne |
|
|
-> stensth Det blir en dyr helg :) 400kr för medlemskap i BMWCS + 400kr för att få köra bana + all besin *pust*. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Hmmm man kanske skulle testa krutis på banan? Får väl titta på väghållningen i veckan... Asken |
|
|
Ticco: Pengar är till för att spenderas!=) Fick ju sålt min E21:a igår så nu har jag ju de pengar som räcker för en körning på lördag på Kinnekulle. Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Asken: Det tycker jag självklart att du ska göra, om inte ställa ut den så att man kan få kolla på en mycket fin 540 touring. Btw, hur går det med kryssfemman, anländer snart? Tur att man inte blir beroende av att köra en bil med turbo, särskilt en BMW med turbo! |
|
|
Asken klart du ska komma. Jag är väldigt nyfiken på din bil. Ta och kom ner så vi får titta på den. Vince kommer du? Och om du kommer, har du då bil eller tar du cykeln runt några varv? Jag själv är av den fega typen som bara vill kolla in andra på banan och titta på alla fina bilar på träffarna. Har nu byggt klart chassit på M6:an och det skulle vara roligt att få prova om grejerna fungerar i verkligheten. Har tyvärr ingen erfarenhet av bilkörning på bana så jag kommer överlåta testande på kompis som kör sin M3 E30 på bana. Nästa dilemma är att motorn har gått 25 tusen och jag vet inte riktigt vilken kondition den befinner sig i. Jag har bytt oljepumpen och vevlager som en första åtgärd. Ska riva ur den i vinter för att få total status på grejerna. Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
|
JXP: vad är gort med din 635?? Nästa år BMW 325 med M5 motor o turbo med komplett Stella breddning!!! |
|
|
Film från kullen: Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.