|
|
|
|---|---|
| Tjenare, köpte nyss en 735a och värmen är på max hela tiden, fläkt och allt funkar som det ska, ac kylare är borttagen men tycker inte att de borde göra nåt. Nån som har nåt tips på vad det kan vara? | |
| Svärdet är troligtvis trasigt, full värme var det på min 735i-87 med när svärdet pajat. | |
|
Jag tror inte det är svärdet - det reglerar ju inte värmen/kylan utan snarare varvtalet på fläkten. På min E31 var både värmen trasig och varvtalet på fläkten och varvtalet berodde på att svärdet var trasigt och värmen berodde på en kortslutning i manöverpanelen på klimatanläggningen. |
|
|
Troligen värmeventilen (eller ventilerna om det är 2 zoner). Ventilen matas med +12V och elektroniken jordar sedan spolens "nersida" i intervaller beroende på vad vredet är ställt på. Saknas +12V till spolen, är ventilen öppen hela tiden (varmt), med +12V och jordad nersida är den stängd (kallt). Med +12V och defekt elektronik alt. kärvande ventil står den öppen hela tiden. Hade kärvande ventiler på min E34 540, plockade isär allt och putsade/smorde upp, blev som nytt. /Stefan |
|
| Det är fel på någon av Värmeventil, manöverpanel, tempgivare eller ihka | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.