AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
824

kan man justera dubbelvanos?

Mr
19
Mr.R1
BMW M3 -96
kan man justera dubbelvanos?
Den går inte att justera.Vad är de du tycker behöver justeras?Rasslar den?eller är bilen slö?
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Lämna bilen till Mr Henke så "fixar" han den! =)
Mr
19
Mr.R1
BMW M3 -96
den e slö.....o var finns mr henke
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
nä det va mest ett litet internt skämt. =) dubbelvanosen går inte alls att justera. däremot går den att renovera och det e kanske det som behövs? e bilen ruggigt slö?
Mr
19
Mr.R1
BMW M3 -96
Nej det e bara det att den e slö i ettans växel men annars går den bra
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
...då e det iaf. inte nån vanos som struar, det vill jag nog skriva under på. vad det kan vara vill jag däremot inte skriva under på. kan tänka mej att kopplingen slirar och du uppfattar det som att den accelererar dåligt. men asså njaaa... inte som du beskriver det... hur långt har den gått? kolla iaf så att inte kopplingen slirar och om den gör det så byt!
Mr
19
Mr.R1
BMW M3 -96
Den slirar inte vi har gjort datatest på den också med inga fel som resultat, bilen vaknar till liv efter 6000rpm då e det nästan som om det hoppar fram 50hk till i motorn
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Kan man inte nollställa databoxar o sånt? Har hört talas om att folk har upplevt bilen som helt annan efter nåt sånt.

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
Crusty
328-johan: När ska du byta namn till GT-Johan istället? ;-)
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
det går inte, då måste jag skapa en ny användare och då nollas bla. antal inlägg och sen tror jag inte att jag kan regga en ny användare med samma epostadress.

=(

Länk
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
Har upplevt det på en M3'a faktiskt.

- Är spjälllägesensorn bytt?
- Lamdasonderna ok?
- Ingen tjuvluft i avgassystemt till någon av lambdasonderna så de får fel värde?

---

Nollställ databoxen genom att koppla loss bilbatteriet i tio minuter eller så. OBS!! Motorn måste vara helt genomkall när du kopplar på igen! Kör sen ett tag... Om motorn går tokdåligt i början men blir bättre så har du garanterat nåt knas nånstans...

/Magnus T

-----------------------------------------------
Den blåe är till salu: Länk
(lite bilder o stuff på sidan...)
Mr
19
Mr.R1
BMW M3 -96
Tack för det jag ska testa det spjällägessensorn har det nåt att göra med bimetallfjäder
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
I ditt fall är det nog något knas,Kolla om det finns några fel koder lagrade i dator hos bmw.Vanosen kan man justera vad jag har hört och det görs med mjukvaran med ett unichipp tex.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.