|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! Mitt första inlägg här. JÄÄÄJ! Saken är den att jag söker lite info om hurvida det ens går att byta topplockspackning på en M52-motor. Läste nånstans att då blocket är gjort av Alu så klarar det inte att man drar i toppplocksbultar en andra gång utan att gängorna blir skit i Alu-blocket. Nån som kan dementera/bekräfta detta? Hittar just nu inte texten ang. påståendet men jag har har sett en del kit på nätet när jag letat runt med just för omgängning till blocket/topplocklocksbultarna. Så all input kring detta, egna erfarenheter kring just detta moment är av intresse. Hade d fint! /Dave | |
| har jag aldrig hört. däremot kan gängorna bli dåliga i ett alublock, då e det insatsgänga som gäller, inga större problem. kolla noga toppen så den inte e sprucken. | |
| Hur ser jag om toppen spruckit? | |
|
Någon variant av M5x motorerna har problem med att monteringsroboten drog topplocksskruven mycket hårdare än avsett. På de motorerna är risken klart större än vanligt för trasiga gängor som måste renoveras med insatsgänga. Googla så finns säkert mer info. Om toppen har sprickor är nog bäst att låta proffs med rätt grejer bedöma om man inte ser något uppenbart fel själv. // Magnus |
|
| Har googlat på dessa motorer och hittar inget om vilka som skulle dragits med för högt moment. Nån som vet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.