|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Efter många om och men har vi bestämt oss för att sälja våran andrabil, en BMW 320i touring 2006. Men har ingen aning om hur jag ska värdera, och behöver lite hjälp. Miltal: 10400mil. Servad på märkesverkstad sedan ny. Utrustning: ⦁ Inredning i svart helskinn Sensatec med borstade aludetaljer. ⦁ 17" lättmetalfälgar med sprillans nya Continental Sportcontact5. ⦁ Sportchassi ⦁ Multifunktionsratt i läder. ⦁ Larm ⦁ Rails ⦁ Uppblåsbara sportstolar med sätesvärmare. ⦁ Xenonljus med spolning. ⦁ Dimljus. ⦁ PDC-Backsensorer. ⦁ Farthållare. ⦁ Belysningspaket. ⦁ Dynamic+Advantage paket. ⦁ AC ⦁ DRL-funktion. ⦁ ISOFIX baksäte. ⦁ ABS-bromsar. ⦁ Antispinn. ⦁ Färddator. ⦁ Fjärrstyrt centrallås. ⦁ Elspeglar. ⦁ Elhissar, ⦁ BMW Business Radio med CD och AUX Nytt och bytt nu under sommaren: -Helt nya däck, continental sportcontact 5. -Servad för några veckor sedan för 6000:- -Nytt bromsok höger bak, samt nya skivor, belägg och bromsvätska på båda sidorna bak. Kvitto från märkesverkstad på 7000:- -Uppgraderad stereo. Gladen one extreme högtalarpaket, JL audio slutsteg, Alpine tävlingsstereo, rattkablage och rejäla ström och jordkablar, samt monteringsdetaljer. Kvitto på närmare 15000:- för alla stereogrejer. Bilen är inte ny, men klarat sig riktigt bra i lack och plåt. Finns ett dörruppslag, och lite tvättrepor som går att polera bort. Har dock ingen utrustning själv att göra det. Enligt bilpriser är bilen värd ca 60000:- privatpris, men allt extra som är gjort med bilen är ju svårt att värdera. Hur skulle ni prissätta den bilen? Några enkla bilder går att se på min garagetsida: Länk Mvh/Christoffer | |
|
Hej. Sensatec är inte skinn, det är en skinnimitation. Den har alltså inte helskinn om den har sensatec. De saker du gjort under sommaren gällande nya däck och service kommer nog en framtida köpare att uppskatta, men tveksamt hur mycket högre de värderar bilen p.g.a. det. Steroen däremot, den ska du nog inte ha några förhoppningar att ge något extra då det sitter på en 10 år gammal kombi. Vad tror du själv du kan få? Du har väl kollat blocket och sett vad liknande bilar ligger ute för? |
|
|
Utifrån de som nu ligger ute på blocket känns det som att ett rimligt utgångspris är ca 65-70. Högre än så lär resultera i få eller inga samtal. Stereon tror jag inte höjer värdet mycket (plocka bort den om du bedömer att den går att sälja separat) och service/däck/bromsar m.m räknar folk med är skött, annars blir det prisavdrag i praktiken (även avsaknad av vinterdäck kan straffa sig om så är fallet). |
|
|
Ni köpte bilen 15 maj 2015? Försök att få igen pengarna men sälj stereo separat. Är BMW:n privatimporterad? Eftersom du ägt en 9-3 B207R så undrar jag vilken av bilarna som du/ni föredrar? Lycka till med försäljningen av BMW:n. |
|
|
Hej Turbo4ever. Ja vi köpte bilen i maj. Jag sålde 9-3'an och skaffade bmw'n som bruksbil. Men då vi redan har en bra bil, och min sambo studerar så har vi knappt kört bmw'n. Stereon har jag bestämt att plocka ur. Bilen är svensksåld. Svårt att jämföra min bmw med saaben. Saaben var ju byggd att fungera bra på racebana, men samtidigt funka att köra till jobbet med. Effekten blev jag aldrig nöjd med. Lite tung bil, och för att komma upp i dom 370hk jag hade i min spenderades otroliga summor. Allt i motorväg fick bytas och uppgraderas. Sen väghållning, bromsar och lite styling, så blev det ingen billig historia. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.