AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.416

Byta inredning mellan modeller..?

Hej
Jag har en 530 D (E39) med riktigt fina Recarostolar och jag undrar om dom går att flytta till t.e.x en 330 D (E46) ?
Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning/Peter
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Börja förslagsvis själv med att kolla i tex Länk om stolar, stolsskenor, stolsinfästningar mm har samma artikelnummer för de båda bilarna.
Om dom har det ökar sannolikheten dramatiskt att det skall gå.

Sedan kan du också kolla fysiskt på dessa bilar om skenorna ser likadana ut, om dom sitter lika brett isär, om infästningarna mot golvet ser likadana ut och har samma mått mm

Och sist men inte minst går det kanske att få dit stolarna ändå om du ändra på eller gör egna infästningar. Vet dock inte om det är lagligt att göra så.

I min 3.0S -72 satte jag tex i SAAB 900 stolar från 94-98 och gjorde egna fästen. Inga ändringar av bilens original infästninger behövde göras.
Det blev mycket mätande på stolar från olika bilar där jag bla konstaterade att stolar från "samma" bil fast senare än 98 (dvs og9-3) inte skulle gå att få dit utan att göra om bilens egna stolsinfästningar. Och det vill man ju inte göra om man skall återställa bilen till original någon gång.

Per L
Tack så mycket för tipsen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.