|
|
|
|---|---|
|
jag håller på att renovera en topp till min 525 en 12v m20 motor jag undrar bara om det är svårt att själv byta ventilstyrningen och var kan man köpa dom billigt? | |
|
Är nog ingen större ide att byta dem själv eftersom en verkstad gör det till väldigt låg kostnad och du måste ändå lämna in toppen sedan för att fräsa ventilsätena eftersom det är så gott som omöjligt att få de nya styrningarna i exakt samma läge som de gamla... Men vill du byta dem själv så måste du ha tillgång till en press för att pressa ur de gamla och pressa i de nya. De gamla kan du pressa ur som de är eller först kyla ner dem med kylspray. Sen in med toppen i ugnen och de nya styrningarna i frysen. Därefter pressar du snabbt i de nya styrningarna så att de kommer på samma djup som de gamla. Styrningarna kan du t.ex köpa på www.motornord.se |
|
|
Efter ventilstyrningsbytena så måste man mirafräsa ventilsätena pga att ventilerna får ett annat centrum efter styrningsbytena. Göra det själv är inte så lätt om man inte har en verktygsarsenal o kunnande i "världsklass"... Mvh Janne. |
|
|
Sorry Greger, läste inte ditt inlägg så bra ser jag..Bomull i skallen tydligen ;)) Mvh Janne. |
|
| ---> Janne T....kanske jag som skrev lite onödigt krångligt där...vad jag ville ha sagt var bara att det är möjligt att byta dem själv, men att man ändå måste lämna in toppen för bearbetning och att kostnaden verkstaden tar för att byta dem är så liten att det inte lönar sig att hålla på och försöka själv... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.