AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.021

BMW Premium Selection (Dragkrok)

Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Hej!

Enligt Förenade bil i Malmö så ingår inte elektrisk dragkrok i Premium Selection.

Någon som kan bekräfta, eller dementera detta?

Tack på förhand.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Är inte Premium Selection bara begagnade bilar (och då givetvis med varierande utrustning)?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Premium selection har ingenting med utrustning att göra utan är i princip ett garantipaket för begagnade bilar. Känns som du måste förtydliga din fråga en smula.

-------
//Lövet
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Jag har nu talat med BMW i Göteborg, de bekräftade att en dragkrok som slutat fungera inte täcks av PS.

Men för att förtydliga, så när jag använde kroken i Söndags och sedan skulle fälla upp den så går den inte tillbaka.

Jag läste i en tidigare tråd att någon hade haft strul med sin krok. Där stod det; "endast om-initiering som behövdes" för att lösa problemet. Någon som vet vad detta innebär?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Låter som ett tveksamt garantivillkor. Varför skulle det inte omfattas? Dessutom har du konsumentköplagen att luta dig mot om du köpte bilen inom 6 månader.

-------
//Lövet
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Bilen är en -11, tillverkad -10

Tycker själv att det är märkligt att PS inte täcker detta, då de skriver:
"BMW Premium Selection-garantin omfattar de flesta av bilens mekaniska och elektriska komponenter"
Länk

Vad gör man.. ? :/
Mr
83
Mr.Silver
BMW M550D
Jag fick fällt in den nu - vet inte om jag gjort ngt fel, eller om det är glapp eller liknande som spökar..?
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Det är med BMW Premium Selection-garantin som med de flesta garantier man får från de flesta biltillverkare. De omfattar "de flesta" av bilens mekaniska och elektriska komponenter. Tyvärr inte den som gick sönder. (Nu generaliserar jag grovt och jag har ingen egen erfarenhet av BMW PS) Ännu bättre är de garantier man får när man servar bilen på auktoriserad bilverkstad (vilket jag har erfarenhet av). Lusläs texten och du kommer fram till att det är en självriskreducering. För att garantin ska gälla krävs att du har en gällande försäkring för bärgning och motor/drivlina. Dvs din bilförsäkring täcker huvuddelen av kostnaden och bilföretaget täcker din självrisk.

E
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.