AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.630

Adaptiv farthållare 6-serie GC?

Fick just frågan - saknar verkligen 6-serie GC tillvalet adaptiv farthållare?
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Du menar aktiv farthållare som kan hålla avståndet med radar? Och som man kan ställa in avståndet i 4 steg?

Jag har det på min E90 så nog borde det finnas på 6-serien, tycker jag.
Ja, aktiv farthållare ska det kanske vara - konstigt om inte 6-serien erbjuder sådan när 3-serien haft detta tillval i över 10 år!
Läs mina inlägg, jag svarade i juli på samma fråga från dig gällande X4. Du väljer driving assistant plus för att få aktiv farthållare. Tyvärr är BMW Sverige dåliga på att berätta vad paketet innehåller. BMW Tyskland klarar däremot av det

Självklart kan du få aktiv farthållare till 6 GC F06. Dock inte M6, precis som alla övriga M-bilar går inte dessa att få med aktiv farthållare. Night Vision var spärrat på M5/M6 E60/E63, men är tillgängligt på F10/F13 M5/M6 samma gällde Alpina B5 som inte ens gick att få med farthållare med bromsfunktion. Dyraste E60/E61 med aktiv farthållare och Night Vision var 550i! Annat var det på E34tiden då endast M5 gick att få med värmesitsar bak som normalt tillval (Individual tillval på övriga).

Något märkligt att BMW M inte erbjuder aktiv farthållare då redan från MB E55 AMG W211 och Audi RS6 C6 går det att få aktiv farthållare. MBn kom 2002. Varför har BMW en lägre tekniknivå än konkurrenterna??

Länk

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.